مجموعه ای از صدف های حلزون مراکش قدیمی ترین جواهرات دنیا محسوب می گردد

به گزارش تور کانادا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، مجموعه ای از صدف های حلزون مراکش قدیمی ترین جواهرات دنیا محسوب می گردد.

مجموعه ای از صدف های حلزون مراکش قدیمی ترین جواهرات دنیا محسوب می گردد

انسانها از مدتها پیش از گردنبند، دستبند، گوشواره و سایر اشکال مختلف جواهرات استفاده نموده اند، اما کشف مجموعه ای از مهره ها که در حقیقت صدف های حلزون هستند، نشان می دهد سابقه استفاده از جواهرات بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیشتر گمان می رفت. کارشناسان قدمت مجموعه ای از صدف های حلزون را که در غاری واقع در غرب مراکش کشف شده اند، بین 142هزار تا 150هزار سال تخمین زده اند. در این صورت این آثار به اسم قدیمی ترین جواهراتی که تا به امروز در دنیا کشف شده اند، محسوب می شوند. کشف این مهره های صدفی در 22 سپتامبر با انتشار مقاله ای در ژورنال پیشرفت های علمی اعلام شد.

یک متخصص انسان شناسی از دانشگاه آریزونا و با همکاری محققانی از موسسات مختلف مراکش بین سالهای 2014 تا 2018 مجموعه ای از کاوش ها را در غار Bizmoune انجام داد.

در طول این کاوش ها، محققان 33 مهره از جنس صدف حلزون را که تغییراتی بر روی آنها ایجاد شده بود، در این غار کشف کردند. عرض میزان این مهره ها کمی بیشتر از یک سانتیمتر است و در مرکز آنها حفره هایی ایجاد شده است. گمان می رود این مهره ها به اسم یک گردنبند یا دستبند مورد استفاده قرار می گرفته اند.

سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه معتقد است این مهره ها احتمالا بخشی از روش انسانها برای ابراز هویت خودشان به وسیله نحوه پوشش بوده اند.

مهره های مشابهی در محوطه های باستان شناسی شمال و جنوب آفریقا هم کشف شده است، اما قدمت قدیمی ترین آنها به حدود 130 هزار سال پیش می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1325

به "مجموعه ای از صدف های حلزون مراکش قدیمی ترین جواهرات دنیا محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ای از صدف های حلزون مراکش قدیمی ترین جواهرات دنیا محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید