محققین توانستند قلب انسان را در خارج از بدن رشد بدهند

به گزارش تور کانادا، محققین توانسته اند با استفاده از فناوری ارگانوئید، مراحل رشد قلب انسان را به طور زنده مورد بررسی قرار دهند.

محققین توانستند قلب انسان را در خارج از بدن رشد بدهند

به گزارش خبرنگار، تیمی از دانشمندان الگوی کوچک شده قلب انسان را به کمک فناوری ارگانویید پرورش داده اند تا از این طریق بتوانند تحقیقاتی را درمورد قلب جنین به خاتمه برسانند. آنان امیدوارند که ارگانوئید به آن ها در درک بهتر رشد قلب جنین و نقایصی مانند بیماری های مادرزادی قلب کمک کند.

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان از سلول های بنیادی بالغ کمک گرفته و از روشی که مانند رشد جنین و نوزاد است برای این کار استفاده کردند. آن ها فقط در مدت چند هفته توانستند یک قلب کوچک را به طور کامل با جایگاه و بافت عروقی ایجاد کنند، این امر به آن ها امکان می دهد تا در زمان واقعی فرایند رشد قلب انسان جنین را مشاهده کنند.

اکنون محققین از این روش برای مدلسازی و مطالعه بیماری های مادرزادی قلب استفاده می کنند و معتقدند این ارگانوئید های قلب انسان می توانند برای مطالعه سایر بیماری های قلبی عروقی مانند عوارض جانبی قلب و عروق ناشی از شیمی درمانی و اثرات دیابت بر روی قلب در حال رشد، بسیار مؤثر و کارآمد باشند.

پروفسور آرتور آگوئرو، نویسنده ارشد این مقاله در مورد جزئیات آن گفت: این قلب های کوچک مدل های فوق العاده قدرتمندی را تشکیل می دهند که در آن ها می توان انواع اختلالات قلبی را با درجه ای از دقت که قبلا در دسترس نبود ببینیم.

رشد و چاپ قلب انسان طرفداران زیادی دارد چرا که با وجود فراهم آمدن این امکان دیگر در هنگام الزام پیوند برای بیمار، نیازی به خارج کردن عضور از بدن فرد دیگر نیست و این کار تنها با طراحی و پرینت سه بعدی که با اشتقاق از سلول های انسانی به دست آمده است می توان عضو مورد نیاز را تهیه و به بیمار پیوند زد. در حال حاضر محققان خارجی قلب های سه بعدی را از سلول های مشتق از بیمار چاپ کرده و در ژاپن بافت قلبی رشد یافته در آزمایشگاه را به قلب انسان پیوند زده اند.

اعضایی چون گوش، رگ های خونی، پوست، استخوان و کلیه نیز از مواردی هستند که تا به امروز با موفقیت چاپ و پیوند داده شده اند.

  • کشف روشی جدید برای درمان طاسی سر
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 732

به "محققین توانستند قلب انسان را در خارج از بدن رشد بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققین توانستند قلب انسان را در خارج از بدن رشد بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید