مرکل و مکرون بر همکاری های نظامی تاکید کردند

به گزارش تور کانادا، رهبران آلمان و فرانسه بر تقویت همکاری های دفاعی میان دو کشور تاکید کردند.

مرکل و مکرون بر همکاری های نظامی تاکید کردند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از تقویت همکاری های دفاعی آلمان و فرانسه به ویژه در زمینه توسعه یورو پهپاد و تانک های جنگی نسل آینده خبر داد.

بر این اساس، صدراعظم آلمان با شرکت در یک ویدئوکنفرانس با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در شورای دفاعی و امنیتی آلمان و فرانسه شرکت کرد. مرکل در این نشست گفت: برنامه من آن بود که امانوئل مکرون اینجا پیش ما در برلین باشد، اما حالا متاسفانه از طریق ویدئو کنفرانس و صفحه تلویزیون با هم در ارتباطیم تا در نشست شورای دفاعی و امنیتی آلمان و فرانسه شرکت کنیم. آخرین نشست ما در شانزدهم اکتبر سال 2019 در شهر تولوز فرانسه برگزار گشت و از آن تاریخ به بعد ما کار ها را ادامه دادیم.

وی گفت: امروز ما در مورد سه موضوع مهم با هم گفتگو کردیم و البته پیش از آن، من و رئیس جمهور فرانسه، در مورد یک دستورکار گسترده تر با هم صحبت کردیم و اکنون می خواهیم گزارش کوتاهی در مورد گفتگو های خود ارائه دهیم. ما از یک طرف در مورد یک همکاری صنعتی با هم صحبت کردیم که در سال 2017 میلادی صحبتش را مطرح کرده بودیم. آلمان یک بار دیگر در آخرین نشست کمیسیون ائتلافی تاکید کرد به دنبال پیش برد طرح یورو پهپاد است.

مرکل شرح داد: طبیعی است که مسائل بسیاری وجود دارند که باید در موردشان، روشنگری و شفافیت اعمال شود؛ اینکه چه کسی باید چه نقش را برعهده گیرد و چه بنگاه ها و شرکت هایی با چه سرمایه و آورده ای باید این تقسیم وظایف را انجام دهند. با این حال خوشحالم که بگویم ما به طور گسترده و جدی در حال کاریم و این فرصت خوب وجود دارد که ظرف هفته های آینده ما ضروریات پیشبرد طرح ها دفاعی و امنیتی را نهایی کنیم. طرح دیگر که تحت رهبری آلمان انجام می شود، مربوط به طرح توسعه یک تانک جنگی است.

صدراعظم آلمان گفت: این طرح مربوط به تانک های (نسل) آینده است که سئوالات مشابهی نیز در مورد این طرح مطرح است که از قرار معلوم تا انتها همین فوریه در مورد مرحله آینده این طرح، توافق حاصل خواهد شد و من نیز فرصت خوبی را می بینم که وزیر دفاع مان و مسئولان ذیربط در این باره، پاسخ های لازم را بدهند. ما در مورد ساخت هلی کوپتر تایگر نیز صحبت کردیم و در این زمینه گستره ای از گفتگو ها را به ویژه با هواپیماسازی ایرباس از طرف آلمان داشتیم، اما یک بار دیگر در اینجا به خصوص از طرف فرانسه نیز آشکارا اعلام شده است که این همکاری در این بخش نیز از چه اهمیت راهبردی برخوردار است.

او ادامه داد: دومین نکته مهم امروز مذاکرات ما مربوط به منطقه ساحل (آفریقا) بود. طبعا فرانسه به لحاظ تاریخی، بسیار در این منطقه مشارکت داشته است و من می خواهم در این جایگاه، یک بار دیگر از ماموریت نیروی مخصوص فرانسه در آنجا تشکر کنم. فرانسه همواره از قربانیان و تلفاتی که بابت مقابله با تروریسم در این منطقه داشته، گلایه مند بوده است و حضور نیرو های مخصوص در آنجا کار بسیار مهمی است. ظرف سال های گذشته، طیفی از ساختار ها را قرار دادیم که ما با حضور پنج کشور عضو منطقه ساحل آفریقا با اتحادیه اروپا و همین طور با آلمان و فرانسه، کار های اشتراکی ویژه ای انجام دهیم. رئیس جمهور فرانسه در مورد کشور آفریقایی چاد قرار است به زودی کنفرانسی را برگزار کند که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در آن حضور پیدا می کند.

وی گفت: آلمان این اواخر به آموزش نیرو های نظامی نیجر نیز در کنار آموزش نظامی در کشور مالی اهتمام داشته است و ما تلاش می کنیم ماموریت آموزش نظامی آلمان در این کشور به ماموریت مشابه اتحادیه اروپا در این کشور منضم شود تا ما یک مرکز آموزش نظامی در این کشور ایجاد کنیم و در نهایت وظایف و فعالیت های سیاسی از جمله قانون مداری به این کشور بازشود و ما این مشارکت را ادامه خواهیم داد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 992

به "مرکل و مکرون بر همکاری های نظامی تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل و مکرون بر همکاری های نظامی تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید