معرفی مراکز خرید استانبول ، پاساژ گردی تاریخی در ترکیه (تور ارزان استانبول)

به گزارش تور کانادا، در این مطلب از مراکز خرید استانبول ترکیه و پاساژهای استانبول برایتان می گوییم، از برترین مکان ها برای خرید در استانبول ترکیه. پاساژ ها که در قدیم به آن ها گذرگاه نیز گفته می شد، مکان هایی هستند که فروشگاه ها و مغازه های زیادی را در خود جای داده اند. امروزه جای این پاساژها را مراکز خرید بزرگ و چندطبقه پرکرده اند. اما در استانبول هنوز هم پاساژها و گذرگاه های قدیمی و تاریخی وجود دارند که به علت داشتن ساختار و معماری جذابشان مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه این مطلب به معرفی این پاساژها و گذرگاه های تاریخی می پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید ...

معرفی مراکز خرید استانبول ، پاساژ گردی تاریخی در ترکیه (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

1) پاساژ چیچک

پاساژ چیچک که یکی از معروف ترین مکان های منطقه بیوقلو در استانبول ترکیه است، سال ها پیش به وسیله یک بانکدار یونانی ساخته شد. چیچک که یکی از پاساژهای استانبول ست، به ترکی به معنای گل می باشد و این نام به علت گل هایی که در زمان های قدیم روس ها در این پاساژ می فروخته اند، بر روی آن گذاشته شده. البته نام اصلی این پاساژ Cite De Pera بوده که هنوز هم در بالای درب ورودی آن و در کنار ساعت بر روی دیوار دیده می گردد. پاساژ چیچک در سال 1870 در اثر آتش سوزی از بین رفت و در سال 1988 بازسازی شد. پس از بازسازی بخش بزرگی از این پاساژ را رستوران ها و کافی شاپ ها تشکیل داده اند. برای بازدید از این پاساژ می توانید به آدرس خیابان استقلال استانبول ترکیه شماره 8 مراجعه نمایید. بنابراین برای خرید در استانبول حتما سری به اینجا هم بزنید.

2) پاساژ Hazzopulo

Hazzopulo نام فردی یونانی است که این پاساژ را در سال 1871 ساخته است، امرزوه این مکان به یکی از برترین پاساژهای استانبول تبدیل شده. برای طراحی این پاساژ از طاق های زیبا استفاده شده و به جای شیشه از شاخه های انگور و درختان مختلف بهره برده شده است. برای رفتن به این مکان باید به خیابان استقلال شماره 116 مراجعه نمایید. این پاساژ از خیابان استقلال تا خیابان مشروطیت ادامه داشته و پر از کافه هایی است که می توانید برای نوشیدن قهوه و چای به آن جا بروید. اگر علاقه مند به خرید کتاب یا جواهرات هستید، برای خرید در استانبول ترکیه، حتما سری به پاساژ Hazzopulo بزنید.

3) پاساژ Aslihan

اگر گذرتان به خیابان مشروطیت افتاد، بازدید از پاساژ Aslihan را که یکی از برترین مراکز خرید استانبول ترکیه است را از دست ندهید. خصوصا اگر از علاقه مندان به مطالعه و خرید کتاب هستید. Aslihan یک پاساژ دوطبقه است که می توانید انواع کتاب ها و مجلات قدیمی و دست دوم را در آن پیدا کنید. این پاساژ یک بازار بزرگ از کتاب های قدیمی و دست دوم است و یک کتابخانه بزرگ و با ارزش برای علاقه مندان کتاب محسوب می گردد و صدالبته یکی از برترین مراکز خرید استانبول.

4) پاساژ Fransız Geçidi

Fransız Geçidi یک پاساژ قدیمی و یکی از برترین مراکز خرید استانبول است که در کاراکوی واقع شده است. این پاساژ که بیشتر شبیه به یک گذرگاه است در سال 1860 ساخته شده و نشان دهنده حضور بازرگانان اروپایی در دوران عثمانی می باشد. Fransız در سال 1992 بازسازی شد و از آن زمان رستوران ها و کافه های زیادی در طبقه اول آن آغاز به کار کردند. اگر می خواهید یک صبحانه ترکی نوش جان کنید و یا علاقه مند به غذاهای دریایی و دسرهای خوشمزه هستید، این گذرگاه می تواند یک انتخاب خوب برای خرید در استانبول باشد. برای رفتن به Fransız که یکی از برترین پاساژهای استانبول ست، به آدرس خیابان Mumhane ، پشت کلیسای اورتودوکس ترکی ، ورودی دوم در خیابان Kemankes مراجعه نمایید.

5) پاساژ آوروپا

پاساژ آوروپا ( Avrupa) در کنار خیابان استقلال استانبول ترکیه قرار گرفته است و یکی از زیباترین پاساژهای استانبول می باشد. حتی اگر قصد خرید ندارید سری به این پاساژ بزنید. تماشای معماری قدیمی و زیبای این پاساژ خالی از لطف نیست. برای رفتن به آوروپا به آدرس خیابان مشروطیت شماره 8 مراجعه نمایید. این پاساژ تا قبل از سال آتش سوزی سال 1870 پاساژ آینالی نام داشت. آینالی به معنیآینه کاری شده است و به علت آینه کاری طبقه اول پاساژ، این نام را بر روی آن گذاشته بودند. وسایل و لامپ های قدیمی، سرامیک و پارچه از جمله اجناسی است که در این پاساژ به فروش می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1712

به "معرفی مراکز خرید استانبول ، پاساژ گردی تاریخی در ترکیه (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مراکز خرید استانبول ، پاساژ گردی تاریخی در ترکیه (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید