موانع میراث فرهنگی برای ایمن سازی بازار سنتی

به گزارش تور کانادا، رئیس شورای شهر قزوین گفت: اجرای طرح جامع ایمن سازی بازار سنتی قزوین با موانعی از سوی میراث فرهنگی روبه روست که در این حوزه مدیران استان باید تمهیداتی برای برطرف این مشکل بیندیشند.

موانع میراث فرهنگی برای ایمن سازی بازار سنتی

علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه بازار سنتی و تاریخی یکی از سرمایه های بزرگ شهر و استان قزوین است، گفت: اجرای طرح جامع ایمن سازی بازار سنتی قزوین با موانعی از سوی میراث فرهنگی روبه روست که در این حوزه مدیران استان باید تمهیداتی برای رفع این مشکل بیندیشند تا این طرح هر چه سریع تر اجرایی گردد. موانعی میراث فرهنگی برای ایمن سازی بازار سنتی

وی با یادآوری اینکه بازار سنتی قزوین جزو میراث فرهنگی محسوب می گردد، اضافه نمود: با این حال باید بتوانیم با تعاملات بین دستگاهی معضلات عدم ایمنی در بازار سنتی را رفع کنیم؛ در غیر این صورت کسبه و مردمی که از بازار سنتی استفاده می نمایند، در صورت بروز حوادثی مانند آتش سوزی و حریق آسیب می بینند.

فرمانی با اشاره به موانع مطرح شده از سوی میراث فرهنگی در جهت طرح ایمن سازی بازار سنتی ادامه داد: در حضور وزیر میراث فرهنگی هم گفتم که باید دفاع از منافع سازمانی در جهت خدمت به مردم باشد و اگر گاهی دفاع از منافع سازمانی منجر به فقل کردن کار مردم می گردد، قطعاً باید در آن منافع شک نموده و بازنگری کنیم.

وی یادآور شد: ضمناً بخش هایی از مجموعه بازار سنتی قزوین هم اوقافی است و به همین دلیل باید برای اجرای طرح ایمن سازی بازار سنتی تعامل همه جانبه ای بین شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه شکل بگیرد.

لزوم تسهیل در جابه جایی میدان میوه و تره بار قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با اشاره به معضلات اجتماعی، ترافیکی و بصری میدان میوه و تره بار گفت: به همین دلیل از دستگاه های مسئول و مدیران ارشد استان قزوین انتظار داریم که جابه جایی میدان میوه و تره بار قزوین تسهیل گردد. برای انتقال این میدان زمینیدر شهرک دانش جانمایی شد که با مشکل تغییر کاربری از سوی جهاد کشاورزی روبه رو شده است.

فرمانی اضافه نمود: به نظر می گردد برای باز شدن گره طرح انتقال میدان میوه و تره بار نیازمند همکاری و همیاری مسئولان بالادستی مانند استاندار و مجموعه معاونت عمرانی استانداری هستیم و در نهایت باید بتوانیم با یک تعامل سازنده مکان مناسبی را برای میدان میوه و تره بار معین نموده و مردم را از دست معضلات مختلف این میدان راحت کنیم.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1671

به "موانع میراث فرهنگی برای ایمن سازی بازار سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع میراث فرهنگی برای ایمن سازی بازار سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید