تور ارزان دبی: مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟

به گزارش تور کانادا، اندازه بار مجاز هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) بزرگ ترین ایرلاین در خاورمیانه است و در سال 2016 به عنوان برترین شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شده است. به علت کیفیت بالای خدمات و امنیت پرواز امارات، بسیاری از افراد در سفر به دبی یا کشورهای دیگر جهان ترجیح می دهند بلیط هواپیمای امارات را رزرو نمایند. یکی از اولین پرسش ها در خصوص پرواز، مقررات بار و وزن مجاز بار است؛ به همین علت در این مطلب خبرنگاران قصد داریم در خصوص اندازه بار مجاز هواپیمایی امارات شرح دهیم و اطلاعات لازم در این رابطه را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

تور ارزان دبی: مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

قوانین بار هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات قوانین مشخصی را برای وزن بار مجاز مشخص نموده است و مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات به نوع بلیط، مقصد و راستا پرواز بستگی دارد. بعلاوه مسافران وفادار امارات و اعضای باشگاه مشتریان امارات نیز از تسهیلات ویژه ای در خصوص مقدار بار مجاز برخوردارند. در صورتی که بلیط هواپیمای امارات را خریداری نموده اید بامراجعه به صفحه محاسبه بار مجاز امارات می توانید مبدا و مقصد و نوع کلاس پروازی خود را وارد کنید و اطلاعات دقیق در خصوص وزن مجاز را مشاهده کنید.

به طور کلی مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات به توضیح زیر است:

  • پرواز اکونومی امارات: 20-35 کیلوگرم

بلیط اسپشیال : 20 کیلوگرم

بلیط سیور : 30 کیلوگرم

بلیط فلکس : 30 کیلوگرم

بلیط فلکس پلاس : 35 کیلوگرم

  • پرواز بیزنس کلاس: 40 کیلوگرم
  • پرواز فرست کلاس: 50 کیلوگرم

وزن مجاز برای بار همراه

در پروازهای امارات مسافران اجازه دارند تا مقدار مشخصی بار همراه با خود به داخل هواپیما ببرند. این بار می تواند یک کیف دستی، ساک کوچک و ..حاوی لوازم شخصی و ضروری در طول سفر باشد. مقدار بار مجاز در این مورد نیز به کلاس پروازی، راستا پروازی و مبدا و مقصد بستگی دارد.

  • فرست کلاس و بیزنس کلاس: مسافران این دو کلاس پروازی می توانند دو قطعه یا بسته ساک و کیف همراه خود به داخل کابین ببرند: یک ساک یا چمدان کوچک و یک کیف دستی. ابعاد چمدان نباید بیشتر از 453520 سانتی متر باشد و کیف دستی نیز می بایست ابعادی کوچکتر از 553820 سانتی متر داشته باشد. وزن هر ساک و کیف نباید از 7 کیلوگرم بیشتر باشد.
  • پرواز اکونومی: مسافران اکونومی امارات اجازه دارند یک ساک یا کیف دستی همراه با خود به داخل هواپیما ببرند. وزن مجاز برای این کیف دستی حداکثر 7 کیلوگرم و ابعاد مجاز برای آن حداکثر 553820 سانتی متر است.

توجه داشته باشید که:

  • مسافرانی که از برزیل عزیمت می نمایند می توانند تا 10 کیلوگرم بار با خود به داخل کابین ببرند.
  • خریدهایی که از فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) صورت گرفته مثل عطر، سیگار، مایعات و …را می توان در مقادیر معقول با خود به داخل هواپیما برد.
  • مسافرانی که همراه با کودک یا نوزادشان سفر می نمایند صرف نظر از نوع بلیط هواپیما می توانند یک قطعه ساک و چمدان اضافه با خود حمل نمایند. ابعاد مجاز برای این ساک اضافه 553820 سانتی متر و وزن مجاز حداکثر 10 کیلوگرم است. علاوه بر این، خانواده هایی که همراه با نوزادشان سفر می نمایند و جایگاه جداگانه برای کودک خریداری ننموده اند هم می توانند در صورت امکان یک کالسکه یا گهواره دستی تاشو را با خود به داخل کابین ببرند.

کالاها و اقلام ممنوعه

ورود هرگونه کالا و محصول که جان و مال مسافران را به خطر بیندازد به هواپیما ممنوع است. وسایل آتش بازی و قابل احتراق، ابزار دفاع شخصی مثل اسپرس فلفل و شوکر و … جزو کالاهای خطرناک دسته بندی می شوند. باتری های لیتیومی که در وسایل الکترونیکی مثل لپتاپ استفاده می شوند نباید به قسمت بار تحویل داده گردد. این قبیل وسایل را تنها به صورت بار همراه و با هماهنگی می توان به داخل کابین برد.

خدمات بار در دبی

هواپیمایی امارات برای ارائه برترین و راحت ترین سفر، سرویس ویژه بار را در فرودگاه دبی انجام می دهد.

  • خدمات باربری: خدمات باربری امارات هنگام چک-این کردن، حضور در فرودگاه و … وظیفه مراقبت از چمدان و بار شما را به عهده می گیرد. بعلاوه کلیه وسایلتان را تا دم در ماشین، اتوبوس یا تاکسی برایتان حمل می نماید. برای استفاده از خدمات باربری می توانید به باجه مخصوص باربری امارات در سالن پروازهای خروجی ترمینال شماره 3 و بعد از بخش کنترل پاسپورت در سالن پروازهای ورودی مراجعه کنید.
  • خدمات بسته بندی: در صورتی که ساک و کیسه های خرید زیادی همراهتان دارید می توانید از سرویس بسته بندی هواپیمایی امارات بهره ببرید. دفتر خدمات بسته بندی در ترمینال شماره 3 پروازهای خروجی واقع شده است و کلیه کیسه های خرید شما را در بسته بندی محکم و مرتب قرار می دهد.
  • انبار بار و چمدان: گاهی پیش می آید که اتاق هتلتان را تحویل داده اید و هنوز چند ساعتی تا زمان پرواز فرصت دارید، یا آنکه توقفی چند ساعته در دبی دارید. در این صورت می توانید بار و چمدان خود را به انبار بار و چمدان در فرودگاه دبی بسپرید و با خیال راحت به گشت و گذار در شهر بپردازید. تسهیلات انبار در محوطه پروازهای ورودی امارات در ترمینال شماره 3 واقع شده است و به وسیله مسافران ورودی و خروجی می تواند استفاده گردد.
  • تحویل بار: اگر وسایلتان زیاد است یا به هر دلیلی وقت و حوصله حمل بار و چمدانتان را ندارید می توانید از خدمات تحویل بار امارات بهره ببرید. هنگامی که به فرودگاه رسیدید می توانید بدون وسایل به سرگرمی بپردازید و کلیه وسایل و چمدان هایتان درب منزل یا هتل تحویل شما داده می گردد. سرویس تحویل بار در تمام شهرهای امارات مثل دبی، شارجه، ابوظبی و .. ارائه می گردد.

منبع: emirates.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1546

به "تور ارزان دبی: مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: مقدار بار مجاز هواپیمایی امارات چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید