نماینده تجاری اتحادیه اروپا کناره گیری کرد

به گزارش تور کانادا، فیل هوگان کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا پس از دو روز فشار ناشی از متهم شدن به دلیل نقض پروتکل های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید-19 ، کناره گیری کرد.

نماینده تجاری اتحادیه اروپا کناره گیری کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرگزاری رویترز از بروکسل گزارش داد که استعفای دیروز (چهارشنبه) هوگان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در سفر به زادگاهش در ایرلند بوده است.

رویترز نوشت: خروج اجباری این مقام ارشد اجرایی اتحادیه اروپا به اعتبار تیم تحت امر اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا آن هم فقط کمتر از یک سال شروع فعالیت او در این پست، ضربه محکمی وارد خواهد نمود.

کمیسیون اروپا نقش مهمی را در یاری 750 میلیارد یورویی به اقتصادهای آسیب دیده در اتحادیه اروپا در جریان بحران شیوع ویروس کرونا ایفا می نماید و هوگان نقش پیشتازی را در مذاکرات تجاری با آمریکا داشته است.

هوگان پیشتر در بیانیه ای گفته بود: روشن است که جنجال ها بر سر سفر اخیر من به ایرلند کوشش برای منحرف کردن توجهات از فعالیتم به عنوان کمیسیونر اتحادیه اروپا است و فعالیت من در ماه های پیش رو را تضعیف خواهد نمود.

وی همچنین از سفر به ایرلند به دلیل ایجاد چنین نگرانی هایی ابراز ندامت نموده بود.

هوگان هفته پیش در یک مراسم بازی گلف که در ایرلند ترتیب داده شده بود، شرکت کرد. وزیر کشاورزی این کشور به دلیل تخطی از پروتکل های بهداشتی مجبور به استعفا شد.

هوگان روز سه شنبه تاکید نموده بود که مقررات بهداشتی را رعایت نموده است.

رویترز نوشت: شانس سیاسی هوگان با این استعفا کمرنگ شده است. همین چند هفته پیش او در حال آنالیز پیشنهادی درباره برعهده دریافت پست مدیرکلی سازمان دنیای بهداشت بود.

وی به تلویزیون RTE ایرلند گفته است که این استعفا می تواند به معنای خاتمه فعالیت سیاسی او باشد.

نماینده تجاری اتحادیه اروپا که مسئولیت نظارت بر سیاست های تجاری بزرگترین بلوک تجاری دنیا را برعهده داشته، سه بار به دلیل حضور در این مراسم که 80 نفر دیگر نیز در آن شرکت داشتند، عذرخواهی نموده است. اما هنگامی که معلوم شد بعد از بازگشت به ایرلند مقررات 14 روز قرنطینه برای مسافران ورودی از ایرلند را رعایت ننموده است، تحت فشار نهاده شد.

رویترز نوشت: استعفای هوگان در کمتر از یک سال از دوره او به عنوان نماینده تجاری اتحادیه اروپا و 6 سال بعد از انتصابش به عنوان کمیسیونر کشاورزی، این مفهوم را دارد که ایرلند باید نماینده جدیدی را برای کمیسیون معرفی کند.

به گزارش روزنامه های ایرلند، در صورت تصمیم فون در لاین به ترمیم گروهش، هوگان نمی تواند همین پست را عهده دار گردد. بعضی از نامزدهای احتمالی برای کمیسیونری تجاری اتحادیه اروپا را سیمون کوین وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، مک گینس معاون رئیس مجلس اروپا و ریچارد بروتن وزیر با سابقه ای که ماه ژوئن از پست خود کنار گذاشته شد، تشکیل می دهند.

ویروس کرونا موسوم به کووید- 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام نمود.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان، ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 694

به "نماینده تجاری اتحادیه اروپا کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده تجاری اتحادیه اروپا کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید