هزار کیلومتر در خانه، روایت دیجیتالی میراث فرهنگی

به گزارش تور کانادا، برنامه 11 هزار کیلومتر روایت فرهنگی جهت بازدید 24 میراث جهانی ایران با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وسیله پلتفرم های ارتباطی در دسترس عموم قرار می گیرد.

هزار کیلومتر در خانه، روایت دیجیتالی میراث فرهنگی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایسنا: مراسم معرفی طرح 11هزار کیلومتر راستا در خانه؛ سفر به میراث جهانی صبح امروز با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به منظور بازدید آنلاین عموم مردم از 24 اثر میراث فرهنگی و مراکز دیدنی کشور در شرایط کرونایی حاضر، در کاخ موزه گلستان برگزار گردید.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و چالشی مشترک به نام کرونا گفت: چالش های جدید انسان را وادار به ارائه خلاقیت های جدید می نماید. در ایام نوروز برنامه بازدید از 13 موزه را به صورت پایلوت و بخش مستقیم اجرا کردیم و استقبال از این برنامه بیش ازحد تصور ما بود و تصمیم بر آن شد تا این راستا را ادامه دهیم.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه اضافه نمود: برنامه 11 هزار کیلومتر بین دو هفته تاریخی یعنی روز حفاظت از بناها و محوطه های تاریخی و روز موزه ها از اهواز و سایت فرهنگی چغازنبیل شروع می گردد و هرروز 1 ساعت و نیم برنامه به صورت استریم به وسیله پلتفرهای ازتباطی پخش می گردد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به همکاری مشترک بخش خصوص و دولتی گفت: این طرح نمونه موفقی از همکاری دولت با بخش خصوصی و سمن ها است و در طرح شرکت های حوزه گردشگری و فناوری ما را همراهی می نمایند و همچنین شرکت رایتل به عنوان اپراتور ارتباطی راستا را پوشش می دهد و شرکت تیوا و سایر پلتفرم های به اشتراک گذاری تصویر این برنامه را پشتیبانی می نمایند.

ناظمی با تأکید بر همکاری های شکل گرفته بین دو وزارت خانه گفت: تشکیل آرشیو دیجیتال میراث فرهنگی و حفظ و نگهداری از آن به صورت توزیع یافته در چند دیتاسنتر مختلف از دیگر اقدامات در دست اجرا است و هم افزایی بین دو مجموعه باعث خلق ایده هایی ازجمله تجهیز ابنیه های تاریخی به تکنولوژی های جدید و واقعیت مجازی است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان اضافه نمود: امیدواریم اجرای تور 11هزار کیلومتر در خانه باعث ایجاد روایت دیجیتالی ماندگار و دسترس پذیر برای همگان گردد و این امکان را فراهم آورد که نگاه تاریخی و فرهنگی بیش از گذشته و در سطوح متنوع تری مورداستفاده قرار گیرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 342

به "هزار کیلومتر در خانه، روایت دیجیتالی میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار کیلومتر در خانه، روایت دیجیتالی میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید