واکسیناسیون 50 درصد از مادران باردار در مشهد

به گزارش تور کانادا، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز افزون بر 50 درصد مادران باردار در مشهد واکسن کرونا دریافت نموده اند.

واکسیناسیون 50 درصد از مادران باردار در مشهد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از مشهد، دکتر محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز بیش از 50 درصد مادران باردار در مشهد واکسن کرونا دریافت نموده اند و در دیگر شهرستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم جمعیت زنان باردار واکسینه شده بیش از 67 درصد می باشد.

او اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر این کلانشهر 15 شهرستان دیگر خراسان رضوی را هم زیر پوشش دارد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: واکسیناسیون مادران باردار منطقه ها زیرپوشش این دانشگاه از ابتدای شهریور ماه سال جاری شروع شده و تا به امروز بیش از 14 هزار و 800 مادر باردار واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید

احمدیان اعلام کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد 36 هزار مادر باردار را زیرپوشش دارد که طبق آنالیز ها 30 هزار نفر آنان واجد شرایط دریافت واکسن هستند و بخشی از مادران باردار هم از طریق بخش خصوصی خدمات دریافت می نمایند.

او توضیح داد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته 12 بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان نموده اند، تزریق واکسن 42 روز پس از زایمان توصیه می گردد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید نمود: هم اکنون 16 مرکز پاک برای واکسیناسیون مادران باردار در مشهد دایر است و در هر یک از شهرستان های زیرپوشش این دانشگاه هم یک مرکز برای این منظور دایر می باشد.

منبع: ایرنا

/ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1343

به "واکسیناسیون 50 درصد از مادران باردار در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 50 درصد از مادران باردار در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید