وجود تنش آبی در 600 روستای استان کرمانشاه

به گزارش تور کانادا، استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود تنش آبی در 600 روستای استان طی تابستان سال جاری، گفت : آب مورد احتیاج این روستا ها را با یاری دستگاه های مختلف تامین کردیم.

وجود تنش آبی در 600 روستای استان کرمانشاه

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در مراسم شروع بهره برداری از فاز اول (اضطراری) تصفیه خانه آب غدیر کرمانشاه، با بیان اینکه تا حدود یکسال دیگر این پروژه به صورت کامل اجرا خواهد شد، گفت : باتوجه به کاهش شدید نزولات آسمانی و کمبود آب شرب شهری، کوشش کردیم تا در اجرای این پروژه تسریع صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: کرمانشاه از جمله استان هایی است که به علت کاهش نزولات آسمانی طی چند سال اخیر تنش آبی نگران کننده ای دارد، بنابراین از سال گذشته که وارد این استان شدم، قرارگاه عملیاتی آبرسانی استان را تشکیل دادیم که جمعا طی این مدت 42 جلسه کاربردی داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست ها منتج به این شده که امروز کرمانشاه از نظر تامین آب شرب شهری مشکل نگران کننده ای نداشته باشد، مطرح نمود: راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر هم از جمله تصمیمات این قرارگاه بوده که برای برطرف کمبود آب شرب شهر کرمانشاه گرفته شد.

امیری مقدم به مسائل قطعی آب و برق مردم و صنایع کرمانشاه در تابستان سال های گذشته اشاره نمود و گفت: سال جاری کوشش کردیم با تمهیدات اندیشیده شده این مشکل را به حداقل برسانیم و مردم هم آن را به خوبی لمس کردند.

وی با تاکید بر اینکه کوشش می گردد مشکل تامین آب شرب شهر کرمانشاه بصورت کامل حل گردد، مطرح نمود: برای راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر که حدود دو متر مکعب در ثانیه آب را وارد مدار شهری می نماید، حدود 100 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم.

استاندار کرمانشاه افزود: راه اندازی فاز اضطراری این تصفیه خانه ظرف مدت کوتاهی و با یک کار جهادی صورت گرفت که نشان می دهد با کار های جهادی می توان قدم های بزرگی را برداشت.

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل از این پروژه سال آینده انجام می گیرد، گفت: برای تکمیل آن در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه حدود 800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که انتظار داریم دستگاه متولی با همین مقدار اعتبار کار را به اتمام برساند.

امیری مقدم اعلام نمود: در کنار اینکه ما کوشش می کنیم تا کمبود آب شرب شهر کرمانشاه را برطرف کنیم، از مردم هم می خواهیم که در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند تا بتوانیم این نعمت ارزشمند و گرانقدر الهی را برای نسل های بعدی هم حفظ کنیم.

وی یادآورشد: متاسفانه کاهش نزولات آسمانی نگرانی های زیادی را به همراه داشته، بگونه ای که سراب قنبر، سراب تاق بستان و سراب نیلوفر یا خشک شده اند و یا مقدار آبدهی بسیار کمی دارند که یکی از عوامل آن برداشت نگران کننده آب به وسیله چاه های اطراف آن است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای کرمانشاه باید برای شناسایی و برخورد با چاه های غیرمجاز بصورت جدی پای کار باشند، مطرح نمود: سال جاری 600 روستای استان با تنش آبی روبرو بودند که با یاری دستگاه های دولتی، نهاد های نظامی و بخش خصوصی آب شرب آن ها را تامین کردیم.

وی افزود: از طرفی باید انتقال آب به وسیله شبکه توزیع کرمانشاه که دچار فرسودگی شده را اصلاح کنیم که البته این مشکل در کل کشور نیز وجود دارد.

امیری مقدم خواهان برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز آب شد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1641

به "وجود تنش آبی در 600 روستای استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود تنش آبی در 600 روستای استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید