پادشاهان تازه بازار موبایل ایران

به گزارش تور کانادا، اگر لیست 36 گوشی پرفروش این روز های بازار موبایل را تهیه کنیم، 15 مرتبه نام شیائومی در آن تکرار شده است و 13 مرتبه نام سامسونگ. تنها نماینده اپل در این لیست آیفون 12 است که دست بر قضا با قیمت 26 میلیون و 800 هزار تومان به اسم گران ترین گوشی در لیست موبایل های پرفروش قرار می گیرد. هوآوی بزرگترین بازنده بازار موبایل در ایران است. آن ها تنها Y8p را به اسم نماینده خود در لیست پرفروش ترین گوشی های موبایل می بینند. از این طرف آمار های رسمی می گویند سامسونگ هنوز رسما گوشی های بیشتری وارد ایران می نماید، اما اقبال مردم به خرید گوشی شیائومی افزایش پیدا نموده است. تقریبا نصف گوشی های پرفروش بازار به وسیله شیائومی ساخته شده است.

پادشاهان تازه بازار موبایل ایران

آیفون پرفروش با قیمت 27 میلیون تومانی

آیفون 12 پرفروش ترین موبایل برند اپل در بازار ایران است. خریداران iPhone 12 برای مدل 128 گیگابایتی این گوشی حدود 27 میلیون تومان پول می دهند. به این ترتیب آیفون 12 گران ترین گوشی پرفروش بازار موبایل در سایت های اینترنتی هم لقب می گیرد. هر چند ما متوجه شدیم اگر اهل جستجو باشید می توان این گوشی را حدود یکی دو میلیون تومان مقرون به صرفه تر خریداری کرد. تفاوت قیمت گوشی های آیفون در بازار اغلب به علت تفاوت رنگ و نام شرکت گارانتی نماینده مربوط می گردد که دومی را می توانید به سادگی نادیده بگیرید. تنها باید مراقب آیفون بدون کد رجیستری باشید.

فروشنده ها معمولا آیفون مشکی را گران تر می فروشند و رنگ سبز، چون تقاضای کمتری دارد، حدود 200 تا 400 هزار تومان مقرون به صرفه تر است. شاید باور نکنید، اما خریداران آیفون بعد از این گوشی بیشتر سراغ آیفون 12 پرومکس 256 گیگابایتی می فرایند که حدود 38 میلیون تومان قیمت دارد. آیفون SE مدل 2020 با حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایت سومین گوشی پرفروش برند آیفون است. به گزارش خبرنگاران، برای خرید آن مردم تا دو ماه پیش حدود 14 میلیون و 500 هزار تومان پول پرداخت می کردند، اما الان باید تقریبا 18 میلیون تومان کارت بکشند! آن هم برای گوشی که برخلاف سری آیفون 12 از نسل پنجم موبایل پشتیبانی نمی نماید، دمده شده و به احتمال زیاد تعمیراتش به خاطر کمبود قطعه، کاری سخت و ملال آور است.

پرفروش ترین گوشی های سامسونگ

سامسونگ A51 و سامسونگ A21s اسم پرفروش ترین گوشی اندرویدی را مدام بین خودشان دست به دست می نمایند. یک دعوای خانوادگی تمام عیار. فعلا گلکسی A51 با شش گیگابایت حافظه موقت و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و قیمت حدود شش میلیون تومان جلو افتاده است. Galaxy A51 با اینکه معروفیت و محبوبیت زیادی دارد، اما هم قدیمی است، هم زشت، هم بیش از اندازه گران. با همین پول می توانید یک گوشی سازگار با نسل پنجم موبایل خریداری کنید.

قیمت گلکسی A21s با حافظه 64 گیگابایتی به حدود چهار میلیون تومان رسیده که در مقایسه با دو، سه ماه پیش تقریبا 300 تا 400 هزار تومان کاهش پیدا نموده است، ولی این کاهش قیمت نمی تواند برای این دایناسور امتیاز ویژه ای قلمداد گردد. گلکسی A21s حدود یک سال پیش معرفی شده و با چهار گیگابایت حافظه موقت در کنار پردازنده اگزینوس 850 عملکردی کاملا معمولی دارد. صفحه نمایش 6.5 اینچی مهمترین برگ برنده A21s است هرچند در نهایت با کیفیت 720p عمل می نماید. چهار دوربین اصلی، اندروید نسخه 10 و باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی را هم باید جزو سجایای اخلاقی A21s به حساب آورد. البته می توانیم حداقل دو گوشی بهتر در بازار پیدا کنیم که با همین اندازه بودجه قابل خریداری هستند.

به جز این دو مورد، سامسونگ باز هم در لیست گوشی های پرفروش نماینده های زیادی دارد البته درحالی که گوشی های سری Galaxy S21، نوت 20 و گوشی های تاشو Z فولد و Z فیلیپ به اسم مدرن ترین و به روزترین محصولات سامسونگ حضور چشمگیری در بازار های جهانی دارند، خریداران ایرانی بیشتر روی موبایل هایی در محدوده دو تا سه میلیون تومان، چهار میلیون و نهایتا پنج میلیون تومان دست می گذارند.

به گزارش فرراو، گلکسی A01 با قیمت یک میلیون و 720 هزار تومان در میانه های جدول قرار گرفته است. برای خرید A02 و M11 هم لازم نیست بیشتر از دو میلیون و 300 تا دو میلیون و 800 هزار تومان پول خرج کرد. گوشی هایی مثل A02s هم از نظر تکنولوژی گزینه های چمشگیری به حساب نمی آیند.

گلکسی A32، A21s و A12 شرایط متفاوتی دارند. به اسم مثال Galaxy A32 با استفاده از شش گیگابایت حافظه موقت، 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، صفحه نمایش 6.4 اینچی تمام HD با تراکم پیکسلی زیاد، دوربین چهارگانه، اندروید 11، باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 15 واتی و ظاهر تازه به ارث برده شده از سری S21 کاملا منطبق بر جریان عادی بازار موبایل در دنیاست و در عین حال حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. هرچند اگر نظر ما را بخواهید توصیه اکید می کنیم نسخه 5G همین گوشی را خریداری کنید (حتی با وجود اینکه دو میلیون تومان گران تر فروخته می گردد).

گلکسی A51 با شش گیگ حافظه موقت و 128 گیگ فضای ذخیره سازی و قیمت حدود شش میلیون، پرفروش ترین موبایل بازار ایران است

شیائومی؛ مدعی تازه تاج و تخت پادشاهی

گوشی شیائومی Poco M3 را باید پرفروش ترین موبایل فراوری شده به وسیله این برند بدانیم. در جدول موبایل های پرفروش، رتبه چهارم به M3 می رسد و بعد از آن نام Poco X3 Pro را می بینیم. دومین گوشی محبوب برند شیائومی و ششمین گوشی پرفروش موبایل در ایران. همین یکی دوماه پیش همه این القاب و عناوین به گوشی Redmi 9 تعلق داشت. به گزارش خبرنگاران، در آن موقع مردم می توانستند با پرداخت سه میلیون و 450 هزار تومان Redmi 9 بخرند، اما حالا برای Poco M3 و Poco X3 Pro به ترتیب چهار میلیون و 100 هزار تومان و شش میلیون و 800 هزار تومان خرج می نمایند. قیمت Redmi 9 هم نزدیک به 150 هزار تومان کاهش پیدا نموده است. اگر بخواهیم درباره شیائومی ردمی 9 درست قضاوت کنیم باید آن را به طور خلاصه یک گوشی مقرون به صرفهقیمت و کم خطر با مزیت رقابتی زیاد بدانیم. به اسم مثال در میان گوشی های بازه سه میلیون تومان کمتر گزینه ای با صفحه نمایش تمام HD به چشم می خورد.

حالا اجازه بدهید به رسم معرفت Poco M3 را ارزیابی کنیم. خریداران با پرداخت چهار تا چهار میلیون و 100 هزار تومان صاحب موبایلی می شوند که به پردازنده اسنپدراگون 662 و تراشه گرافیکی Aderno 610 مجهز است، حداقل چهار گیگابایت حافظه موقت، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، صفحه نمایش 6.5 اینچی، دوربین سه گانه، باتری شش هزار میلی آمپر ساعتی، قابلیت شارپ سریع و معکوس هم دارد که همه شان یکی از یکی دهن پرکن تر به نظر می رسند، اما در نهایت باید بگوییم به هیچ دردی نمی خورند وقتی این گوشی بعد فراگیر شدن نسل پنجم موبایل نمی تواند با 5G کار کند. همین نقطه ضعف در Poco X3 Pro، دومین گوشی پرفروش شیائومی هم به چشم می خورد. منتها، چون این دومی حدود هفت میلیون تومان ارزش دارد، گناهش بزرگتر و نابخگرددنی تر خواهد بود.

آنالیز لیست گوشی های پرفروش موبایل در ایران نشان می دهد به طور کلی خریداران گوشی شیائومی دست ودلبازتر و جسورتر از خریداران گوشی سامسونگ هستند. Poco X3 Pro گران ترین گوشی پرفروش شیائومی است. این گوشی حدود شش میلیون ارزش دارد و قیمت نوت هشت پرو، نوت 10 و نوت 9T حدود پنج میلیون تومان است.

Redmi Note 9T 5G در لیست موبایل های پرفروش به طور ویژه جلب توجه می نماید. علامت 5G را در نام این گوشی می بینید؟ یعنی این گوشی حاضر قادر است هنگام آغاز کار رسمی نسل پنجم موبایل در ایران از فناوری تازه ارتباطی پشتیبانی کند. دو ماه پیش قیمت Redmi Note 9T 5G حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان بود و حالا می توان آن را حدود چهار میلیون و 600 هزار تومان خریداری کرد. مقرون به صرفه ترین، منطقی ترین و حرفه ای ترین انتخاب در بازه زیر پنج میلیون تومان!

بازیگران نخودی و موبایل های سیاهی لشکر

هوآوی فراورینماینده پرانرژی گوشی های موبایل بدجوری چوب جنگ مالی چین و آمریکا را خورد و حالا حتی نمی تواند از خدمات گوگل روی گوشی های اندرویدی خود استفاده کند. فرایند واردات هوآوی هم بعد تحریم ها و کرونا مدام محدود شده و حالا کار به اینجا رسیده که فقط Y8p توانسته به لیست موبایل های پرفروش موبایل در سایت های اینترنتی راه پیدا کند. این گوشی چهار میلیون و 225 هزار تومانی قادر نیست از خدمات گوگل پشتیبانی کند و احتمالا آخرین بازمانده از یک نسل درحال انقراض خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1239

به "پادشاهان تازه بازار موبایل ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاهان تازه بازار موبایل ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید