پاک کننده های طبیعی کبد

به گزارش تور کانادا، گرچه کبد توانایی پاکسازی بافت خود را دارد، اما گنجاندن برخی خوراکی ها در رژیم روزانه این وظیفه را تسهیل می نماید.

پاک کننده های طبیعی کبد

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن است که در دفع مواد زائد و مضر نقش دارد. افراط در مصرف غذا های آماده و شیرینی جات در عملکرد این عضو اختلال ایجاد می نماید. البته استرس نیز تاثیر جدی در ضعف کبد دارد.

گرچه کبد توانایی پاکسازی بافت خود را دارد، اما گنجاندن بعضی خوراکی ها در رژیم روزانه این وظیفه را تسهیل می نماید. در ادامه این مطلب، شما را با چند ماده غذایی آشنا خواهیم کرد که به حفظ سلامت کبد یاری می نمایند. این مواد غذایی عبارتند از:

چای سبز نوشیدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است که مطالعات مختلف تاثیر آن را در مقابله با پیری سلولی تایید می نمایند. اما علاوه بر این، چای سبز حاوی مولکول هایی به نام کاتچین است که عملکرد کبد را تقویت و بهبود می بخشد.

پرکاربردترین ادویه یعنی زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد که برای مقابله با بسیاری از بیماری ها موثر است. البته این ادویه به خصوص برای سلامت کبد مفید خواهد بود. نتایج مطالعات آزمایشگاهی زیادی تاثیر محافظتی زردچوبه در برابر عوارض بعضی دارو ها و ترکیبات مضر برای کبد را به اثبات رسانده اند.

شکلات تلخ یکی از بهترین خوراکی ها برای سلامت کبد است. در واقع، منیزیم فراوان آن نقش محافظ از کبد را دارد. البته آنتی اکسیدان های شکلات نیز فرایند پیری سلول های کبد را به تاخیر می اندازد، به دفع مواد سمی یاری می نماید و بروز التهابات را کاهش می دهد.

سیر باعث می گردد تا آنزیم های کبدی که مواد سمی را دفع می نمایند، فعال گردد. علاوه بر این، سیر حاوی سلنیوم و آلیسین است که این دو ماده نیز در این عملکرد کبد نقش دارند. البته از آنجا که سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می گردد، به بهبود بیماری های کبد نیز یاری می نماید.

گریپ فروت فراوری آنزیم های لازم برای دفع مواد زائد در کبد را فعال می نماید. این میوه همچنین منبع غنی از نوعی فلاونوئید به نام نارینجینین است که باعث می گردد چربی ها بیش از ذخیره در کبد، به مصرف برسند.

انواع لیمو منبع غنی ویتامین C و آنتی اکسیدان هاست که پاکسازی بدن از مواد زائد را تسهیل می نماید. جالب است بدانید که نوشیدن آب همراه با کمی لیموترش تازه هنگام ناشتا در بهبود عملکرد کبد نقش دارد.

اسفناج علاوه بر تاثیر خوبی که در حفظ تناسب اندام بدن دارد، برای سلامت کبد نیز مفید است، زیرا حاوی ترکیبی به نام بتائین است که به عملکرد مطلوب کبد و سیستم گوارش یاری می نماید.

منبع: فرادید
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1000

به "پاک کننده های طبیعی کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کننده های طبیعی کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید