پرسش آبان شورای شهری ها از رئیس جمهور ، هدایت کنید چه کنیم ؟

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- یک عضو شورای شهر از رئیس جمهور درخواست نموده که هدایت کند شهرداری تهران برای دریافت مطالباتش چه کند.

پرسش آبان شورای شهری ها از رئیس جمهور ، هدایت کنید چه کنیم ؟

موضوع بدهی های شهرداری تهران نیز از جمله موضوعات همیشگی همراه با مدیریت شهری است که همچون آلودگی هوا و ترافیک با مسئولان دست به دست می گردد و با ورود ویروس کرونا به ماجرا کار برای مدیریت شهری پایتخت سخت تر هم شد و حالا کار به جایی کشیده که یک عضو شورای شهر از رئیس جمهور درخواست نموده که هدایت کند شهرداری تهران برای دریافت مطالباتش چه کند.

شهرداری تهران به عنوان بزرگترین نهاد محلی و متولی مدیریت خدمات و زیرساخت های شهری است که با شیوع ویروس کرونا به نظر می رسید هزینه های تحمیلی بر مدیریت شهری زیاد باشد و آن را به دردسر بیاندازد. علی رغم واکنش های مختلف مسئولان قبلی و فعلی شهرداری تهران در مورد میزان بدهی ها ، در اتدای سال جاری مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران درباره بدهی های دوران گذشته شهرداری تهران گفت: ایراد جدی که به شرایط بدهی سازی گذشته وارد است این بوده که این بدهی سازی ها بدون توجه به بازپرداخت انجام شده است. به عنوان مثال در شش ماهه سال 95 و شش ماهه 96 بیش از 5 هزار میلیارد تومان وام از بانک های مختلف گرفته شده که عدد بسیار بالایی است، یعنی نزدیک یک سوم بودجه شهرداری تهران وام با درصدهای بالا گرفته شده است. سود و جریمه دیرکرد بازپرداخت وام های بانکی زیر 30 درصد نخواهد بود و ظرف 3 سال دوبرابر شده، یعنی وقتی 20 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی داشته باشید ابتدای دوره 3 سال بعد این بدهی ها 40 هزار میلیارد می گردد که دقیقا 2 برابر خواهد شد و وقتی 2 برابر می گردد 3 سال 80 هزار میلیارد و همین طوری پیش می رود.

او معتقد است فکری برای بازپرداخت بدهی های شهرداری تهران نشده بود و اولین کار کنترل فرایند بدهی سازی بود و سالانه به طور متوسط کمتر از 500 میلیارد تومان آن هم ابتدای سال وام اخذ شد که برای بازپرداخت بدهی به پیمان کاران بود، به عنوان مثال برات کارت که به پیمان کاران داده شد بابت بدهی بود و وام بابت آنها گرفته شد. وام ها در دوره قبل بدون برنامه دریافت و برای کارهای غیر کارشناسی صرف می شد.شهر آفتاب تا به حال چه فایده ای برای شهفرایندان داشته است؟ شهر آفتاب در حال حاضر مرکز هزینه است و فقط 400 میلیارد تومان هزینه روی دست شهرداری می گذارد بدون اینکه درآمدی کسب کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران گفته بود که متاسفانه تعادلی بین وام دریافت و پرداخت آن نبوده است.

پرسش عضو شورای شهر تهران از روحانی در واپسین روزهای آبان ماه

اما یک عضو شورای شهر تهران در اقدامی جالب از رئیس جمهور درخواست نموده که هدایت کند شهرداری تهران برای دریافت مطالبات چند ده هزار میلیاردی بابت پروانه، خاتمه کار، عوارض پایدار و ...، چگونه وثیقه دریافت کند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره ضرورت های حمایت های دولت از شهرداری پایتخت گفت: شهرداری تهران در دوره کنونی علاوه بر روبرو شدن با مسائل ناشی از بدهی های دوره قبل که در مرز 70 هزار میلیارد تومان بوده با مصائب و بحران هایی مانند تورم، تحریم و کرونا روبه رو شده است که فشار طاقت فرسایی بر درآمد و بودجه پایتخت وارد نموده است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی و شفافت کوشش شده که چرخ فعالیت توسعه ای در تهران متوقف نگردد گفت: افتتاح 12 ایستگاه مترو در سال 99 و ادامه جهت مترو از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، شروع عملیات اتصال منطقه 18 به مترو و شروع عملیات اجرایی خط 10 از جمله اقدامات انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تکمیل دو بزرگراه شهید بروجردی و رستگار مقدم در جنوب تهران، خرید اتوبوس های ساخت داخل، شروع ساخت واگن ملی، تأمین منابع تکمیل رینگ آبرسانی تهران و تصفیه خانه ششم همچنین سایر فعالیت های توسعه ای در شرایط کرونایی از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته است.

میرلوحی توضیح داد: انتظار می رود که دولت از کوشش های مدیریت شهری حمایت کند که البته بانک ها و بیمه ها که بیشترین انعطاف را در مدیران دوره قبل داشته اند در شرایط کنونی همه مطالبات پیشین را از این دوره طلب می نمایند.

وی گفت: سال جاری برای دومین بار اوراق قرضه مترو در 2 بانک رسوب می نماید و سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر دریافت وجوه بیمه های جاری برای دریافت طلب های دوره قبل حساب های شهرداری را مسدود کرد.

وی گفت: از حسن روحانی رئیس جمهور درخواست دارم که هدایت کند شهرداری تهران برای دریافت مطالبات چند ده هزار میلیاردی بابت پروانه، خاتمه کار، عوارض پایدار و پسماند 500 ساختمان دولتی و دریافت سهم قانونی مترو و اتوبوسرانی از هدفمندی یارانه ها و قانون حمل و نقل ریلی و صرفه جویی سوخت چگونه وثیقه دریافت کند؟

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 832

به "پرسش آبان شورای شهری ها از رئیس جمهور ، هدایت کنید چه کنیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسش آبان شورای شهری ها از رئیس جمهور ، هدایت کنید چه کنیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید