پشتیبانی ارتش کانادا برای مقابله با آتش سوزی

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- با اعلام وزیر امنیت عمومی کانادا، ارتش این کشور به مدت دو هفته از استان بریتیش کلمبیا، جایی که حدود 180 آتش سوزی در پی موج بی سابقه گرما همچنان در حال پیشروی است، پشتیبانی هوایی به عمل می آورد.

پشتیبانی ارتش کانادا برای مقابله با آتش سوزی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونترال، بیل بلر وزیر امنیت عمومی کانادا در توئیتی نوشت: نیرو های کانادایی برای یاری به منطقه های که تحت تأثیر آتش سوزی قرار گرفتند، تا 19 ژوییه پشتیبانی هوایی به عمل می آورد.

وی خاطر نشان کرد دولت فدرال درخواست یاری استان را برای مبارزه با آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها تأیید نموده است.

بر اساس تابلو اداره آتش سوزی های استان، حدود 184 آتش سوزی که اغلب ناشی از صاعقه است، یکشنبه همچنان در بریتیش کلمبیا فعال بود. 41 مورد آتش سوزی در دو روز اخیر شروع شده اند.

حدود 20 دستور تخلیه یا هشدار تخلیه که از ساکنان می خواهد هر آن برای تخلیه آماده باشند، در استان صادر شده است.

وزارت امنیت ملی کانادا در بیانیه ای اظهار داشت: ارتش به حمل و نقل پرسنل و تجهیزات به داخل و خارج منطقه ها تحت تأثیر آتش سوزی در بریتیش کلمبیا و پشتیبانی از تخلیه افراد در شرایط اضطراری در صورت لزوم یاری خواهد نمود.

هارجیت ساجان وزیر دفاع کانادا آدینه از تشکیل یک مرکز عملیات در ادمونتون در استان همجوار آلبرتا خبر داده بود، جایی که 350 سرباز قرار است از مبارزه با آتش سوزی ها پشتیبانی تدارکاتی به عمل بیاورند.

دستکم دو نفر جان خود را در آتش سوزی در منطقه کوچک لیتون از دست دادند. این دو نفر نخستین قربانیان شناخته شده آتش سوزی های جنگل در کانادا هستند.

علاوه بر گرمای شدید هوا، وزش باد و برخورد صاعقه هم از دلایل عمده این آتش سوزی ها اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1244

به "پشتیبانی ارتش کانادا برای مقابله با آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی ارتش کانادا برای مقابله با آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید