چگونه در آیفون آیکون اپ ها را به سلیقه خودتان تغییر دهید

به گزارش تور کانادا، آیا تا به حال خواسته اید که آیفون خود را با سلیقه و ذوقتان تغییر دهید آن را به دستگاهی منحصر به فرد و مخصوص به خودتان تبدیل کنید؟ البته شما می توانید که تصویر پس زمینه آیفون خود را تغییر دهید، اما منظور ما این است که اگر می خواهید آیفونتان را باسلیقه خودتان و به شکل کامل دگرگون کنید می توانید که آیکون اپ ها را هم تغییر دهید و بر روی هر اپ آیکونی را که می خواهید بگذارید.

چگونه در آیفون آیکون اپ ها را به سلیقه خودتان تغییر دهید

در واقع شما می توانید با استفاده از اپ Shortcuts که به صورت پیش فرض بر روی آیفون وجود دارد، این کار را انجام دهید و از آیکون های مورد نظر خود برای هر اپی که می خواهید بهره ببرید.

البته باید گفت که شما با انجام این کار به کل آیکون یک اپ را در آیفون تغییر نمی دهید، بلکه با استفاده از اپ Shortcuts میان بری را ایجاد می کنید که اپ مورد نظر شما را باز می نماید. با وجود اینکه انجام این کار یک فرایند زمان بر است، اما در نهایت شما صفحه هومی را در آیفون خود خواهید داشت که به طور کامل مطابق با سلیقه شماست.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • اول باید اپ Shortcuts را بر روی آیفون خود پیدا کنید. این اپ به صورت پیش فرض بر روی آیفون نصب شده است. اگر شما نمی توانید به سرعت این اپ را بر روی آیفون خود پیدا کنید، در صفحه هوم به سمت چپ بروید تا به قابلیت App Library برسید و سپس در قسمت جست وجوی این صفحه عبارت Shortcuts را بنویسید تا این اپ را پیدا کنید.
  • زمانی که این اپ را پیدا کردید، آن را اجرا کنید و در آن بر روی علامت به اضافه (+) قرار گرفته در گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید و بعد گزینه Add Action را انتخاب کنید.
  • البته باید بگوییم که با استفاده از این اپ می توانید که کارهای بسیار جذابی را انجام دهید. اما اکنون می خواهیم که تنها از این اپ برای تغییر آیکون اپ هایی که می خواهیم استفاده کنیم. بعد از انتخاب Add Action، در قسمت مربوط به جست وجو عبارت Open app را بنویسید و سپس از قسمت های ظاهر شده بر روی لینک Open App بزنید.
  • بعد از انجام این کار، بر روی کلمه Choose بزنید. بعد از انتخاب این کلمه، شما با لیست اپ های مختلفی رو به رو می شوید که می توانید از این لیست اپی که می خواهید آیکون آن را تغییر دهید، انتخاب کنید. بعد از انتخاب اپ مورد نظر شما به صفحه New Shortcut برمی شد.
  • بعد از بازگشت به صفحه New Shortcut بر روی علامت سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه بزنید. بعد از انجام این کار به صفحه Details می روید که در این صفحه بعد از انتخاب نام برای میان بر (Shortcut) که درست کردید، گزینه Add to Home Screen را برای اضافه کردن این میان بر به صفحه هوم بزنید.
  • همچنین شما در این صفحه پیش نمایشی را هم از آیکون میان بر درست شده می بینید که به صورت پیش فرض دارای شکل ظاهری استاندارد و غیرجذابی است. در واقع اپ Shortcuts به صورت پیش فرض این آیکون را به تمامی میان بر های درست شده به این شیوه اختصاص می دهد. البته باید بگوییم که نگران این آیکون نباشید زیرا به زودی آن را تغییر می دهیم و بهتر می کنیم. اکنون بر روی Add در قسمت بالا و سمت راست صفحه بزنید.
  • بعد از انجام این کار اکنون زمان تغییر آیکون اپ مورد نظر فرا رسیده است. شما می توانید که آیکون های دلخواه خود را از منابع آنلاینی که برای این کار درست شده اند مانند انتخاب کنید. البته اگر هنرمند یا بلند پرواز هستید می توانید که آیکون اپ هایتان را خودتان درست کنید. بعد از پیدا کردن آیکون مورد نظر یا ساختن آن، عکس نهایی آیکون را در اپ Photos ذخیره کنید.
  • بعد از انجام این کار دوباره به قسمت پیش نمایش میان بر در اپ Shortcuts برشد. شما می توانید که این کار را با رفتن به قسمت Details در این اپ و سپس انتخاب Add to Home Screen انجام دهید. بعد از رفتن به این قسمت بر روی آیکون میان بر که در زیر عبارت Home Screen Name and Icon نمایش داده شده است، بزنید. بعد از زدن بر روی این آیکون شما با گزینه های مختلفی مانند دریافت عکس با دوربین (Take Photo)، انتخاب عکس (Choose Photo) و انتخاب فایل (Choose File) رو به رو می شوید. از میان این گزنیه ها Choose Photo را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب این گزینه و انتخاب عکس مورد نظر، صفحه جدیدی نمایش داده می گردد که قسمت روشن آن به شما نشان می دهد که کدام قسمت از عکس انتخاب شده به عنوان آیکون اپ ظاهر خواهد شد. شما می توانید این قسمت را به گونه ای تغییر دهید که تا به قسمت مورد نظر خود برای نمایش به عنوان آیکون اپ دست پیدا کنید. بعد از رسیدن به قسمت دلخواه بر روی کلمه Choose در پایین و سمت راست صفحه بزنید.
  • اکنون می بینید آیکونی که انتخاب نموده اید با آیکونی که به صورت پیش فرض توسط اپ Shortcuts نمایش داده می گردد، جایزگزین شده است. بر روی Add بزنید.
  • بعد از انتخاب این گزینه اکنون اپ مورد نظر با آیکون جدید و دلخواه بر روی صفحه هوم ظاهر می گردد.
  • این احتمال هم وجود دارد که بعد از انتخاب Add شما با دو میان بر از اپ مورد نظر بر روی صفحه هوم رو به رو شوید. یک اپ میان بر با آیکون پیش فرض و اولیه اپ و میان بر دیگر با یک آیکون جدید و مطابق با سلیقه شما. اگر با دو میان بر رو به رو شدید انگشت خود را بر روی اپ اضافی که می خواهید حذف کنید نگهدارید و از منوی باز شده بر روی عبارت Delete bookmark بزنید. در نهایت باید بگوییم که اپ هایی که با آیکون مخصوص به خودتان به این صورت می سازید، اپ اصلی نیستند بلکه تنها میان بری از آن اپ هستند.
  • بعد از انجام این کار و اختصاص دادن آیکونی خاص به اپ مورد نظرتان می توانید که اپ اصلی را مخفی کنید تا تنها بر روی صفحه هوم، آن اپ را به شکلی جدید و با آیکونی به سلیقه خودتان داشته باشید. البته باید بگوییم که شما نباید اپ اصلی را به طور کامل پاک کنید زیرا انجام این کار باعث پاک شدن کامل این اپ می گردد.
  • برای مخفی کردن یک اپ در آیفون و در iOS 14 انگشت خود را بر روی اپی که می خواهید قرار دهید و گزینه Edit Home Screen را انتخاب کنید.
  • بعد از این کار علامت منفی شکلی (-) در کنار اپ انتخاب شده ظاهر خواهد شد با زدن بر روی آن منوی جدید باز خواهد شد که در آن باید عبارت Remove from Home Screen انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اپ اصلی از آیفون شما پاک نخواهد شد بلکه تنها از روی صفحه هوم مخفی می گردد و شما می توانید با رفتن به قسمت App Library به آن دسترسی داشته باشید.

گفتن یک نکته در اینجا لازم است که بعد از درست کردن میان بر از یک اپ با آیکون مورد نظر، زمانی که بر روی این میان بر بزنید پیام کوچکی در بالای صفحه نمایش داده می گردد که به شما می گویید این اپ تنها یک میان بر از اپ اصلی است. البته این پیام تنها برای یک یا دو ثانیه نمایش داده می گردد پس نمایش آن ممکن است برای شما زیاد آزاردهنده نباشد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1199

به "چگونه در آیفون آیکون اپ ها را به سلیقه خودتان تغییر دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در آیفون آیکون اپ ها را به سلیقه خودتان تغییر دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید