کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز ، مصرف گوشت مناطق مرفه بالا رفت

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز آمار، فراوری گوشت قرمز در مردادماه، 37.1 هزار تن بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد 41 درصدی را تجربه نموده است. از طرفی کاهش 40 درصدی تقاضای مردم باعث شده که قیمت گوشت نسبت به سال گذشته چندان گران نشود.

کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز ، مصرف گوشت مناطق مرفه بالا رفت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می گوید مصرف گوشت در بعضی از مناطق اعیان نشین تهران به شدت افزایش یافته است؛ این در حالی است که در بعضی از مناطق نیز مصرف این کالا کاهش چشم گیری داشته است.

علی اصغر ملکی درباره تاثیر بحران خوراک دام در افزایش قیمت گوشت به خبرنگاران گفت: بحران خوراک دام در شش ماه نخست سال تاثیری در افزایش قیمت گوشت گوسفند نداشته است؛ چرا که به دلیل کاهش سطح درآمدها تقاضای مردم برای خرید گوشت 40 درصد افت نموده است. در این شرایط فعلا اقشار مرفه جامعه مصرف گوشت شان بالا است.

ملکی اضافه کرد: از طرفی ذبح دام در ایام محرم و عید قربان کاهش یافت؛ فعلا نگرانی ای برای کاهش دام در کشور وجود ندارد. توصیه ما به مردم این است که در شرایط کرونا مراقب قاچاق گوسفندان ایرانی باشند؛ ممکن است در نیمه دوم سال به دلیل قاچاق گوسفند به سایر مرزها با بحران کمبود دام و افزایش قیمت گوشت روبرو شویم.

او با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: فعلا بازار گوشت آرام و بدون تلاطم است. اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه بین 100 تا 105 هزار تومان فروخته می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 752

به "کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز ، مصرف گوشت مناطق مرفه بالا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز ، مصرف گوشت مناطق مرفه بالا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید