کرونا چند روز قبل و پس از بروز علائم قابل انتقال است؟

به گزارش تور کانادا، به نقل از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه تازه به رهبری یکی از محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون (BUSPH) نشان داده است افراد آلوده به این ویروس دو روز قبل و سه روز پس از آن علائم را نشان می دهند.

کرونا چند روز قبل و پس از بروز علائم قابل انتقال است؟

این مطالعه که در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شد، همچنین نشان داد افراد مبتلا در صورت ابتلا به ویروس از یک مورد اولیه (اولین فرد آلوده در شیوع) که بدون علامت بوده است هم بدون علامت هستند.

دکتر لئوناردو مارتینز، استادیار اپیدمیولوژی در BUSPH و سرپرست این مطالعه با دکتر یانگ گ، دستیار تحقیق در بخش اپیدمیولوژی و آمار زیستی در کالج بهداشت عمومی دانشگاه جورجیا گفت: ما می خواستیم ببینیم آیا نتایج مطالعات گذشته که نشان می دهد موارد کووید چند روز قبل و بعد از شروع علائم قابل انتقال هستند، می تواند با مشاهده موارد ثانویه در بین مخاطبین نزدیک تایید شود یا خیر؟

مارتینز و همکارانش ردیابی تماس را انجام داده و انتقال کووید-19 را در حدود 9000 نفر از نزدیکترین موارد اولیه در استان ژجیانگ چین از ژانویه 2020 تا آگوست 2020 مورد مطالعه قرار دادند. تماس های نزدیک شامل تماس های خانگی (افرادی که در یک خانواده زندگی می کردند) یا (کسانی که با هم غذا خوردند)، همکاران، افرادی که در محیط های بیمارستان بودند و مسافران نقلیه مشترک بود؛ محققان افراد مبتلا را حداقل 90 روز پس از نتایج مثبت اولیه آزمایش کووید تحت نظر قرار دادند تا بین موارد بدون علامت و قبل از علامت تمایز قائل شوند.

از بین افرادی که به نام موارد اولیه شناسایی شده اند، 89 درصد علائم خفیف یا میانه ایجاد کرده اند و تنها 11 درصد بدون علامت بوده اند و هیچکدام علائم شدید را نشان نداده است. اعضای خانواده موارد اولیه و همچنین افرادی که چندین بار یا به مدت طولانی در معرض موارد اولیه قرار گرفتند، مقدار عفونت بیشتری نسبت به سایر افراد نزدیک داشتند؛ اما صرف نظر از این عوامل خطرساز، در تماس های نزدیک بیشتر در صورتی که فرد کمی قبل یا بعد از بروز علائم قابل توجه در معرض ابتلا قرار بگیرند، احتمال ابتلا به کووید -19 وجود دارد.

دکتر مارتینز می گوید: نتایج ما نشان می دهد زمان قرار گرفتن در معرض ابتلا نسبت به علائم اولیه برای انتقال مهم است و این درک شواهد بیشتری را ارائه می دهد که آزمایش سریع و قرنطینه پس از بیمار شدن گامی مهم برای کنترل همه گیری است.

در مقایسه با بیماران با علائم خفیف و میانه ، افراد اولیه بدون علامت بسیار کمتر احتمال دارد که کووید را به مخاطبین نزدیک منتقل کنند، اما اگر این کار را انجام دهند، احتمالا علائم تماس قابل توجهی هم در مخاطبین مشاهده نمی شود.

دکتر مارتینز می گوید: این مطالعه بیشتر بر نیاز به واکسیناسیون تاکید می کند که از شدت علائم بالینی در افرادی که به کووید مبتلا می شوند می کاهد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1288

به "کرونا چند روز قبل و پس از بروز علائم قابل انتقال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چند روز قبل و پس از بروز علائم قابل انتقال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید