کریدور شمال جنوب برای توسعه مالی ایران و روسیه اهمیت دارد (تور روسیه ارزان)

به گزارش تور کانادا، رئیس جمهور تاتارستان فدراتیو روسیه گفت: کریدور (راهگذر) شمال جنوب برای توسعه مالی و بسط روابط تجاری بین فدراسیون روسیه و ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

کریدور شمال جنوب برای توسعه مالی ایران و روسیه اهمیت دارد (تور روسیه ارزان)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

آقای رستم مینیخانوف روز یکشنبه در نشست مالی جمهوری تاتارستان و آذربایجان شرقی بر فعال سازی کریدور شمال جنوب تاکید و اضافه نمود: ما برای پیوستن تاتارستان به این کریدور و انتقال محموله های صادراتی و نیز واردات انواع کالا از ایران و سایر کشور های دنیا کوشش می کنیم و برای تسریع در این زمینه رایزنی های خود را با طرف های ایرانی تداوم می دهیم.

او یکی از مزیت های بسیار مهم فعال سازی کریدور شمال جنوب را فراهم سازی زمینه های سهل صادرات و واردات انواع کالا از شمال ایران به سمت سایر کشور ها و دریا های آزاد بیان نمود و اضافه نمود: بدون تردید توسعه همکاری های ایران و روسیه نه تنها برای منافع این دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، بلکه می تواند برای کشور های همسایه نیز حائز اهمیت باشد.

او هدف از سفر خود به تبریز را تقویت و توسعه روابط مالی و آنالیز زمینه های توسعه این همکاری ها بین تبریز و غازان بیان و ابراز امیدواری کرد با یاری بخش های مختلف تولیدی و تجاری، شاهد اجرای پروژه های مشترک باشیم.

او با ابراز خرسندی از فعال تر شدن روابط بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: این سومین سفر هیات مالی و تجاری جمهوری تاتارستان به تبریز و تهران طی امسال است که پیشتر زمینه های مختلف همکاری های دوجانبه مورد آنالیز و رایزنی قرار گرفته است و امروز برای توسعه همکاری ها از همه لحاظ آمادگی داریم تا پیوند های متقابل را افزایش داده و تقویت کنیم.

رئیس جمهور تاتارستان فدراتیو روسیه اشتراکات دینی و فرهنگی بین تارتارستان و آذربایجان شرقی را از جمله زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه دانست و ادامه داد: امسال یکصدمین سال پذیرش دین اسلام در جمهوری تاتارستان بود که چشنی بزرگ و بین المللی با حمایت کامل رئیس جمهور پوتین برگزار گردید که در آن بیش از 6 میلیون میهیمان خارجی و مسلمان حضور داشتند.

مینیخانوف با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 میلیون نفر مسلمان در فدراسیون روسیه زندگی می نمایند، چنین ظرفیتی را برای توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران بسیار مناسب و مطلوب خواند.

او محصولات پتروشیمی، صنایع ماشین سازی، خودروسازی، کشتی سازی، هواپیماسازی، تولیدات دانش بنیان، حوزه های بهداشت و درمان، آموزش عالی، گردشگری و انواع محصولات کشاورزی را از جمله توانمندی های شاخص جمهوری تاتارستان برای توسعه همکاری های دوجانبه با آذربایجان شرقی و ایران اعلام و اضافه نمود: ما برای عقد قرارداد ها و تفاهم نامه های مختلف در این موارد آمادگی کامل داریم.

او از تاتارستان به عنوان یکی از پیشرفته ترین و پیشرفته ترین جمهوری های فدراتیو روسیه نام برد و ادامه داد: پایه و اساس اقتصاد این جمهوری اکتشافات نفتی، پالایش و صنایع پتروشیمی است و علاوه بر آنها، در زمینه هلی کوپترسازی، تجهیزات الکترونیکی و محصولات کشاورزی نیز تولیدات بسیار متنوع و خوبی داریم.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1653

به "کریدور شمال جنوب برای توسعه مالی ایران و روسیه اهمیت دارد (تور روسیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریدور شمال جنوب برای توسعه مالی ایران و روسیه اهمیت دارد (تور روسیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید