39 مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/خراسان شمالی همزمان با آیین افتتاح 2400 مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور، 39 مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی با حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان بهزیستی کشور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

39 مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی افتتاح شد

قربانی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در این مراسم بااشاره به افتتاح 39 مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی اعلام کرد: تسهیل در دسترسی خدمات، نزدیکی مراکز به زیست بوم ها، توجه به روستاها و تغییررویکرد در ارایه خدمت از منفعل به فعال و در واقع تقویت محله محوری از اهداف اصلی این مراکز به شمار می آید.

وی اضافه کرد: این مراکز به نوعی بهزیستی کوچک هستند که با همکاری بخش غیر دولتی در سراسر استان به بهره برداری رسیدند و بالغ بر 200 نفر تحصیلگر در رشته های علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی در این مراکز مشغول بکار شدند.

قربانی توضیح داد: این مراکز 22 فعالیت سطح یک خدمات بهزیستی را در بستر دولت الکترونیک انجام می دهند و الکترونیکی بودن خدمات از مهمترین ویژگی های این مرکز بشمار می آید.

قربانی گفت: کاهش 350 هزار تردد غیرضروری برون شهری و درون شهری در طول یک سال از مزایای دیگر مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی است.

وی اضافه کرد: خانه محور بودن، شفاف سازی، کوتاه شدن بروکراسی های اداری، تسریع فرایند و همچنین نظارت از بالا و پایین به وسیله سطوح بالای مدیریت از دیگر ویژگی های این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی، محله محور بودن این مراکز را از بهترین ویژگی های این مراکز دانست و گفت: این مهم یکی از بهترین ویژگی های این مراکز بشمار می آید چرا که جامعه هدف مورد نظر در صورت احتیاج به نزدیک ترین محل مراجعه می نمایند.

قربانی سهمیه خراسان شمالی در مورد فعالیت مراکز مثبت زندگی 41 سهم بوده که در حال حاضر 39 مرکز پیروز به کسب پروانه فعالیت شدند که فردا در آیین افتتاح کشوری رسما فعالیت خود را شروع می نمایند.

وی بابیان اینکه 18 هزار و 644 پفراینده از خدمات این 39 مرکز بهره مند می شوند، توضیح داد: در مراکز مثبت زندگی هر شش ماه یکبار پفراینده خانوار مورد آنالیز و بازدید مددکار قرار می گیرد تا افراد تحت پوشش بتوانند از بهترین خدمات این مراکز بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1030

به "39 مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "39 مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید