شروع طرح برخورد با کالاهای بدون شناسه از 16 بهمن

به گزارش تور کانادا، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی از شروع طرح برخورد با کالاهای بدون شناسه از چهارشنبه، 16 بهمن ماه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اطلاع داد.

شروع طرح برخورد با کالاهای بدون شناسه از 16 بهمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اوایل دی ماه وزارت صمت بیان کرد تمامی فراورینمایندگان و تشکل های صنعتی لوازم خانگی فراوری داخل تا 15 دی ماه فرصت دارند برای 8 گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت نمایند و بعد از این تاریخ هر کالایی که در سطح بازار شناسه کالا نداشته باشد کالای قاچاق تلقی می گردد.

اما امروز عباس دمرچلی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی، بیان کرد طبق نامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مهلت عرضه کالاهای فاقد شناسه برای لوازم خانگی در سطح عرضه تا 15 بهمن ماه امسال تمدید شده بود.

وی اضافه کرد: طرح برخورد با لوازم خانگی بدون شناسه شامل یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولرگازی و اسپلیت، ماکروویو و ماکروفر از شانزدهم بهمن ماه، یعنی دو روز دیگر، از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع می گردد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران کولر آبی، جارو برقی، اتو، چرخ خیاطی و پکیج را از جمله دیگر کالاهایی بیان کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام نموده این کالاها باید فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت نمایند.

وی در سرانجام اعلام کرد این طرح طبق دستورالعمل ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز اجرا می گردد.

به گزارش ایسنا، آئین نامه اجرایی شناسه های کالا و رهگیری کالا موضوع ماده (13) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اواخر شهریورماه 1395 از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، برای اجرا ابلاغ شد. ماده 20 این آئین نامه مسئولیت اجرای آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول نموده و طبق ماده 12 آن وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) موظف است امکان ثبت شناسه رهگیری و دریافت گواهی الکترونیکی را در سامانه جامع تجارت فراهم کند و یکتا بودن شناسه های رهگیری را در سطح تمامی کالاهای مشمول، تضمین کند.

با این وجود این طرح، حداقل در بخش لوازم خانگی، تا به امروز به اجرا درنیامده بود، اما به نظر می رسد افزایش قاچاق کالا در پی ممنوعیت واردات و افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار لوازم خانگی باعث شد که بالاخره آئین نامه اجرایی شناسه های کالا و رهگیری کالا در این بخش اجرا گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 269

به "شروع طرح برخورد با کالاهای بدون شناسه از 16 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح برخورد با کالاهای بدون شناسه از 16 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید