ارتباطات بی حد و مرز با اینترنت اشیا محقق می گردد

به گزارش تور کانادا، اینترنت اشیا یکی از محورهای توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق ایران هوشمند است؛ ایجاد زمینه های لازم برای توسعه این فناوری می تواند این فرآیند را توسعه ببخشد.

ارتباطات بی حد و مرز با اینترنت اشیا محقق می گردد

اینترنت اشیا شبکه ای از اشیا فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آنها به وسیله تبادل اطلاعات با تولیدکننده، اپراتور و یا دستگاه های دیگر، قادر به ارائه ارزش و خدمات بیش تر باشند.

به عبارت ساده تر، اینترنت اشیا به اشیا و تجهیزات محیط پیرامون ما که به شبکه اینترنت متصل شده و به وسیله نرم افزارهای تلفن های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند، اشاره دارد.

اینترنت اشیا یکی از پایه های اصلی انقلاب صنعتی چهارم است و به عنوان انقلابی در اینترنت به شمار میرود که در پی آن مفاهیمی چون ارتباطات ماشین به ماشین، ارتباطات، بیگ دیتا، هوش مصنوعی و… به همدیگر نزدیک شده و حجم عمده ای از محصولات هوشمند در ارتباط با یکدیگر به وجود خواهد آورد که بیشتر آنها بدون مداخله انسان و برای دستیابی به اهداف هوشمندسازی است.

اینترنت اشیا استقبال قابل توجهی را در پی داشته زیرا ارتباط گسترده و انواع مختلفی از چالش ها و موانع را شامل مقیاس پذیری، امنیت، بیگ دیتا و نیازهایی مانند انرژی ارائه می دهد.

امروزه محدوده اینترنت اشیا، وسعت بسیاری پیدا نموده است، به طوری که حجم وسیعی از زیرساخت های مدیریت انرژی، اقدامات سلامت و مراقبت های بهداشتی، سیستم های خانگی، امور شهری و سیستم های حمل و نقل را دربر گرفته است.

اینترنت اشیا با توانایی جاسازی سی پی یو و حافظه و منابع انرژی می تواند تقریباً همه چیز را با استفاده از برنامه ها به شبکه متصل کند. این سیستم ها وظیفه جمع آوری اطلاعات، تنظیمات زیست بوم های طبیعی و حتی ساختمان ها و کارخانه ها را دارند.

با استفاده از این فرصت، مجموعه ای از ارتباطات بی حد و مرز در خانه، محل کار و سایر فضاهای شهری فراهم می گردد.

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال ها است با راه اندازی کارگروه تخصصی اینترنت اشیا، ضمن آنالیز و حمایت از طرح های حول این موضوع، سرعت محدوده این فناوری را مورد توجه قرار داده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1391

به "ارتباطات بی حد و مرز با اینترنت اشیا محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات بی حد و مرز با اینترنت اشیا محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید