تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای آلمان

به گزارش تور کانادا، یک روزنامه آلمانی در گزارشی با استناد به گفته های مقامات امنیتی آلمان همچنان خطر تروریسم در این کشور را بالا ارزیابی کرد.

تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه دی ولت آلمان در گزارشی نوشت: خطر تروریسم در آلمان همچنان بالا است و تنها در ماه نوامبر سال جاری میلادی دو نفر به اتهام برنامه ریزی برای حملات تروریستی در این کشور دستگیر شدند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، از زمان حملات تروریستی به بازارچه کریسمسی در برلین که در دسامبر سال 2016 رخ داد، سازمان های امنیتی آلمانی از حدود 9 حمله تروریستی دیگر با انگیزه های افراطی جلوگیری کرده اند.

این خبر را روزنامه دی ولت آلمان با استناد به اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA) منتشر کرده است. بر این اساس تنها در ماه نوامبر از دو حمله تروریستی جلوگیری به عمل آمده است.

سون کورن باخ، رئیس بخش جدید مبارزه با تروریسم با انگیزه های افراطی در اداره فدرال پلیس جنایی آلمان از ارتباط احتمالی این شرایط با مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر داعش خبر داده است.

ابوبکر البغدادی در ماه اکتبر در یک حمله هوایی نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شد.

کورن باخ گفت که بعد از مرگ رهبر داعش در محافل اسلام گرایی افراطی فراخوان های بیشتری برای ترور در غرب زده می شد. در این میان یک گرایش به سمت حملات تروریستی با وسایل ساده وجود دارد. به گفته وی اخیرا اسلحه های گرم نقش کمتری در این گونه حملات تروریستی دارند.

تاسیس بخش جدیدی در اداره فدرال پلیس جنایی آلمان برای مبارزه با تروریسم با انگیزه های افراطی یک واکنش مهم به حمله تروریستی به بازارچه کریسمسی در برلین در اواخر سال 2016 بود که در این حمله تروریستی حدود 12 نفر کشته و 55 نفر مجروح شدند.

اواخر اکتبر هولگر مونش، رئیس ادراه فدرال پلیس جنایی آلمان اعلام کرده بود که از زمان حملات تروریستی برلین از حدود 7 حمله تروریستی جلوگیری به عمل آمده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان حملات تروریستی خنثی شده را نشان دهنده یک معماری امنیتی کارآمد در کشورش ارزیابی کرده است. وی در این باره به روزنامه دی ولت آلمان گفته است که مقامات امنیتی ما 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته بسیار خوب کار انجام می دهند. وی در عین حال در این باره که روی بالش موفقیت های خود استراحت کنیم هشدار داده و گفت: ما در سال های گذشته به صورت مداوم نهادهای امنیتی خود را تقویت کرده ایم و حالا باید به آن ها اختیارات لازم را بدهیم تا تروریست ها را به صورت آنلاین شناسایی و دستگیر کنند.

با این همه سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون حزب سبز مجلس آلمان با وجود موفقیت ها از مسائل امنیتی اساسی در کشور خود سخن به میان آورده و به کمبود همکاری بسیاری نهادهای امنیتی در ایالات آلمان انتقاد وارد کرده است. وی تاکید کرد که همکاری فدرالی بین مقامات امنیتی باید اساسا اصلاح شود.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواستار اصلاح فدرالیسم در حوزه امنیت داخلی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 102

به "تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید