حجم 1647 مگاواتی معاملات گواهی ظرفیت در بورس انرژی

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران-حجم معاملات قرارداد های گواهی ظرفیت در بورس انرژی، از بهمن سال 98 تا به امروز به 1647 مگاوات رسید.

حجم 1647 مگاواتی معاملات گواهی ظرفیت در بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تا به امروز 269 مشترک برای دریافت گواهی ظرفیت، به شرکت بورس انرژی معرفی شده که در پی آن 310 معامله در تالار معاملات اوراق گواهی ظرفیت بورس انرژی اجرا شده است.

بنابر این گزارش، ارزش مجموع معاملات اجرا شده در تالار معاملات اوراق گواهی ظرفیت بورس انرژی تا به امروز حدود 21 هزار و 902 میلیارد ریال با حداکثر قیمت معامله شده در این بازار 32 میلیون و 351 هزار ریال بر کیلووات بوده است.

بر اساس این گزارش، تا به امروز 4350 مگاوات درخواست از طرف شرکت مدیریت شبکه برق ایران به سازمان بورس معرفی شده و 993 مگاوات گواهی ظرفیت برای عرضه وجود دارد.

این گزارش حاکی است، گواهی ظرفیت، سندی است قابل معامله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکای تازه و یا کاهش قدرت قراردادی مشترکان موجود صادر می گردد. واحد گواهی ظرفیت، کیلووات بوده که معرف تعهد تدارک یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به مدت نامحدود است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1556

به "حجم 1647 مگاواتی معاملات گواهی ظرفیت در بورس انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم 1647 مگاواتی معاملات گواهی ظرفیت در بورس انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید