خبرنگاران بخش فرهنگ در راهبردهای توسعه ای سمنان مغفول است

به گزارش تور کانادا، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بخش فرهنگ با وجود سابقه فرهنگی و تاریخی بودن این استان، در بین راهبردهای توسعه ای استان مغفول مانده است.

خبرنگاران بخش فرهنگ در راهبردهای توسعه ای سمنان مغفول است

فرشید فلاح روز شنبه در ملاقات با مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان اضافه نمود: فرهنگ زیربنای سایر فعالیت ها و بخش ها است و باید بر قرار دریافت بخش فرهنگی در این استان به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه تاکید گردد.

وی با اشاره به اینکه بخش فرهنگ در استان سمنان مظلوم واقع شده است، تاکید نمود: در بین محورهای توسعه ای مانند بخش های راه، آب، صنعت و معدن، مورد توجه قرار گرفته اما بخش فرهنگ جایی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ اصلاح نگردد سایر فعالیت ها نیز به ثمر نخواهد نشست گفت: برای تحقق فعالیت ها ابتدا باید زمینه های فرهنگی آن فراهم گردد.

فلاح با تاکید بر وجود زمینه های فراوان فرهنگی در استان سمنان گفت: سمنان با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی و برخورداری از مشاهیر و نخبگان فراوان زمینه های گسترده فرهنگی دارد و احتیاج به توجه بیشتر به بخش فرهنگ احساس می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرمایه های فرهنگی را نیز در استان بسیار فراوان دانست و تاکید نمود: مردم این استان به خاطر سابقه فرهنگی بالا تشنه کارهای فرهنگی هستند.

فلاح درباره شرایط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از نظر نیروی انسانی و اعتبارات گفت: در پنج سال اخیر تعداد پست های سازمانی این اداره کل از 120 به 80 پست و سهم اعتبارات سال به سال کاهش یافته است، در حالیکه برای ارتقای فرهنگ باید به مسائل این اداره کل نیز توجه بیشتری گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در مورد طرحهای ملی گذر فرهنگی و نیز پایتخت کتاب مطالبی بیان نمود و اضافه نمود: مردم این استان آماده مشارکت در انجام فعالیت های فرهنگی هستند و باید زمینه تحقق این امر فراهم گردد.

اکبر میرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان نیز در این نشست در مورد فعالیت های فرهنگی و راهکارهای توسعه این فعالیت ها مطالبی بیان نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 651

به "خبرنگاران بخش فرهنگ در راهبردهای توسعه ای سمنان مغفول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش فرهنگ در راهبردهای توسعه ای سمنان مغفول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید