خبرنگاران مبارزه با بیماری های غلات در 53 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی

به گزارش تور کانادا، مشهد- خبرنگاران- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با بیماری های غلات در 53 هزار و 419 هکتار اراضی این استان خبر داد.

خبرنگاران مبارزه با بیماری های غلات در 53 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی

فاطمه حلاج نیا روز یکشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: از جمله مهمترین بیماری های غلات می توان به بیماری زنگ زرد اشاره کرد که در این استان به میزان قابل توجهی از گسترش این بیماری و واردآمدن خسارت به محصولات این بخش جلوگیری شده است.

وی اضافه نمود: همچنین تا به امروز مبارزه با آفات غلات در سطح 32 هزار و 923 هکتار و مبارزه با علف های هرز در سطح 145 هزار و 542 هکتار از مزارع استان اجرا شده است.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز با آفت ملخ بومی نیز در سطح سه هزار و 530 هکتار از مزارع استان مبارزه شده است.

وی گفت: مبارزه با آفت سن مادری گندم نیز در سطح 61 هزار هکتار از گندمزارها و جوزارهای این استان اجرا شده است.

حلاج نیا با بیان اینکه مبارزه با سن مادری به انتها رسیده و اکنون در مرحله مبارزه با سن پوره هستیم اضافه نمود: در این بخش نیز در سطح 61 هزار و 912 هکتار مبارزه اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بارش های بهاری در استان و رطوبت زیاد، آفت سن گندم و پوره سال جاری افزایش داشته و مبارزه با آنها به صورت مکرر و موثر انجام می شود.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین زیر کشت 83 نوع محصول می رود. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

در سال جاری 142 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم و 126 هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 595

به "خبرنگاران مبارزه با بیماری های غلات در 53 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با بیماری های غلات در 53 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید