خسارت سیل به 400 خانه در گلستان

به گزارش تور کانادا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که سیل هفته گذشته به 400 خانه در 52 روستا و چهار شهر این استان خسارت وارد کرد که از این تعداد 15 درصد خانه ها به طور کامل تخریب شد.

خسارت سیل به 400 خانه در گلستان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی گفت: همچنین سیل موجب وارد شدن خسارت به 39.5 کیلومتر راه ارتباطی و معابر و 57 دهنه پل و ابنیه فنی 92 طرح هادی روستایی به میزان 759 میلیارد ریال شد.

بارش های شدید و رگباری باران که از عصر چهارشنبه از نواحی غربی گلستان شروع شده و از صبح پنجشنبه به نواحی شرقی استان رسید، سبب آبگرفتگی معابر شهری و واحد های مسکونی در بعضی مناطق شهری و روستایی بویژه در شهرستان های آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه و وارد کردن خسارت به تاسیسات شهری، بعضی راه های ارتباطی و بخش کشاورزی این منطقه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در ادامه به فرایند ساخت خانه های در حال احداث مناطق سیل زده پارسال استان اشاره نمود و گفت: سیل زدگان نگران پیمانکاران رها کننده ساخت خانه خود نباشند، چون همه آن ها موظف به تکمیل خانه ها و تحویل کامل آن به مالکان هستند.

حسینی اضافه کرد: تعداد سیل زدگانی که دچار این مشکل شده اند اندک است که این اداره کل برای برطرف نگرانی آن ها، پیمانکار جدید انتخاب نموده و با رقم تعهد قبلی، تکمیل خانه را به آن ها واگذار کرد.

به گفته وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیریت، نظارت و تسهیل گری را برای ساخت خانه با جدیت پیگیری می نماید تا حق سیلزدگان ضایع نشود.

مطابق گزارش مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، سیل پارسال به 22 هزار و352 واحد مسکونی در این استان خسارت جزیی و کلی زد که دولت برای تعمیر و بازسازی آن هشت هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و یاری بلاعوض اختصاص داد.

14 هزار و 645 خانه طی 6 ماه تعمیر و ساخت هفت هزار و 423 خانه هم خرداد سال جاری به انتها رسیده و 284 خانه دیگر هم تا شهریور تمام خواهد شد.

پیشرفت 60 درصدی بازسازی زیرساخت های سیل پارسال

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین به احداث زیرساخت های آسیب دیده از سیل پارسال اشاره نمود و گفت: پیشرفت فیزیکی بازسازی زیرساخت های سیل زده شامل ابنیه فنی، راه ها و معابر در 272 روستا ناشی 60 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین 100 درصد مطالعه، تهیه نقشه اجرا و 95 درصد مناقصه برای اجرای 721 طرح از جمله بهسازی بافت، ایمن سازی روستا و راهنمایی آب های روستایی در روستا های خسارت دیده انجام شد.

حسینی با اشاره به این که برای اجرای طرح های مزبور، 730 میلیارد ریال از محل منابع مختلف توسط دولت تامین اعتبار شده است، گفت: این طرح ها تا انتها شهریورماه انتها خواهد یافت.

سیل ابتدای پارسال خسارت 48 هزار میلیارد ریالی به استان تحمیل کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 592

به "خسارت سیل به 400 خانه در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سیل به 400 خانه در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید