قیمت تور عمان: رایزنی آمریکا با عمان درباره جنگ یمن

به گزارش تور کانادا، وزارت خارجه عمان گفت که وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای عمانی خود درباره کوشش ها برای آنچه حل سیاسی بحران یمن و توقف جنگ خواند، رایزنی کرد.

قیمت تور عمان: رایزنی آمریکا با عمان درباره جنگ یمن

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه عمان بیان کرد که وزیر خارجه عمان یک تماس تلفنی از همتای آمریکایی خود دریافت کرد که در آن در خصوص تعدادی از مسائل جاری مورد اهتمام مشترک که مهمترین آن ها جنگ یمن است، تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه عمان به وسیله وب سایت خود بیان کرد که بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان عصر روز سه شنبه یک تماس تلفنی از طرف آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود داشت.

وزارت امور خارجه عمان اضافه کرد: در این تماس تلفنی، دو طرف در خصوص تعدادی از مسائل جاری مورد اهتمام مشترک، به ویژه حمایت از کوشش ها برای توقف جنگ در یمن و تشویق تبادل نظر بین همه طرف ها، در چارچوب یک فرآیند سیاسی که امنیت و ثبات را تأمین می نماید، تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیران امور خارجه عمان و آمریکا بعلاوه بر ادامه رایزنی و همکاری میان دو کشور به منظور تحقق صلح که به نفع همگان باشد، تاکید کردند.

عمان پیش از این تاکید نموده بود که کوشش هایش برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی جامع در یمن ادامه دارد، در حالی که مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل متحد در یمن، گفت که عمان شریک اصلی سازمان ملل است.

رسانه های یمنی روز سه شنبه با انتشار گزارش هایی از تداوم پیشروی نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مأرب و تنگ تر کردن حلقه محاصره نیرو های وابسته به ائتلاف سعودی در این استان خبر دادند.

نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیات های مستمر اخیر برای آزادسازی استان مأرب، پیروز شده اند 12 شهرستان از مجموع 14 شهرستان مأرب را آزاد نمایند و تنها دو شهر مأرب و الوادی هنوز تحت کنترل کامل این نیرو ها درنیامده است.

نشریه فارن پالسی نیز به تازگی به قلم دیوید شنگر معاون وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشت که حوثی ها به آرامی، اما به شکل مستمر در حال پیشروی هستند و علت مهمی وجود ندارد که آن ها بخواهند دست از عملیات نظامی کشیده و پشت میز مذاکره بنشینند، در شرایطی که دولت هادی و نیرو های همپیمان با او دچار اختلاف و انشقاق شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1366

به "قیمت تور عمان: رایزنی آمریکا با عمان درباره جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: رایزنی آمریکا با عمان درباره جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید