سنا صلاحیت دادستان کل آمریکا را تایید کرد

به گزارش تور کانادا، مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا صلاحیت نامزد معرفی شده از سوی جو بایدن برای احراز سمت دادستان کل ایالات متحده را تایید نموده است.

سنا صلاحیت دادستان کل آمریکا را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آرا صلاحیت مریک گارلند نامزد معرفی شده از سوی جو بایدن برای دادستان کلی ایالات متحده را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، میچ مک کانل سناتور جمهوریخواه و رهبر اقلیت سنای آمریکا که در سال 2016 نقش مهمی در جلوگیری از انتخاب گارلند به عنوان قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا داشت، این بار از وی حمایت نموده است.

سناتورهای آمریکایی با 70 رای موافق در برابر 30 رای مخالف، صلاحیت گارلند را برای احراز این سمت مهم تایید کردند.

20 سناتور جمهوریخواه نیز از گارلند حمایت نموده اند. گارلند 68 ساله در حالی این سمت مهم را در اختیار خواهد گرفت که نگرانی ها درباره افراط گرایی داخلی در آمریکا به شدت افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا کوشش زیادی کرد تا عزم و اراده سیاسی خود را بر وزارت دادگستری اعمال و تحمیل کند.

سنای آمریکا در سال 2016 میلادی یعنی زمانی که جمهوریخواهان کنترل آن را در دست داشتند، مانع از آن شدند تا باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، گارلند را به عنوان یکی از اعضای ارشد دیوان عالی این کشور معرفی کند.

انتخاب گارلند به عنوان دادستان کل آمریکا در حالی است که تحقیقات گسترده قضایی درباره حمله و یورش مرگبار هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1052

به "سنا صلاحیت دادستان کل آمریکا را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنا صلاحیت دادستان کل آمریکا را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید