رقابت انویدیا و AMD بر سر کارت گرافیک 7 نانومتری

به گزارش تور کانادا، بسیاری از کمپانی های فناوری برای تولید چیپ با TSMC کار می کنند و تا مدتی قبل بزرگترین مشتری چیپ 7 نانومتری آنها اپل بود اما ظاهرا اپل در پی استفاده از تراشه 5 نانومتری است. خالی شدن ظرفیت 7 نانومتری این شرکت AMD و انویدیا را بار دیگر رو در روی هم قرار داده و هر یک در پی دریافت سهم بیشتری از آن هستند.

رقابت انویدیا و AMD بر سر کارت گرافیک 7 نانومتری

سایت دیجی تایمز با انتشار گزارشی رقابت این دو شرکت را یکی از دلایل بهبود شرایط مالی TSMC در ماه های آینده عنوان کرده است. آنطور که Wccftech می گوید AMD توانسته سهم بیشتری از ظرفیت تولید را به خود اختصاص دهد و به زودی با تبدیل شدن به بزرگترین مشتری 7 نانومتری تایوانی ها از کوالکام و های سیلیکون پیشی خواهد گرفت.

سطح بالای سفارشات انویدیا برای چیپ های 7 نانومتری نیز نشانگر آماده شدن این کمپانی برای عرضه نسل جدید کارت های گرافیک Ampere است که از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. به گفته منابع آگاه این شرکت همچنین در پی معرفی GPU جدید برای سرورها و کارت های RTX 3000 است.

علاوه بر این دو کمپانی هواوی هم اخیرا با تاسیس شرکتی به نام گروه تجاری ابری و هوش مصنوعی از تمایل خود برای ورود به صنعت پردازش گرافیکیخبر داده است. هواوی قبل توان خود در زمینه چیپست موبایل را به رخ کشیده و حالا باید دید در زمینه پردازشگرهای گرافیکی چه عملکردی خواهد داشت.

هرچند شیوع ویروس کرونا باعث لغو رویدادهای کمپانی های فناوری و به تعویق افتادن برخی دیگر از جمله کامپیوتکس 2020 شده اما ظاهرا شرکت ها در پشت پرده کماکان تنور رقابت را گرم نگه داشته و به سختی برای سبقت دریافت از هم تلاش می کنند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 473

به "رقابت انویدیا و AMD بر سر کارت گرافیک 7 نانومتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت انویدیا و AMD بر سر کارت گرافیک 7 نانومتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید