روسیه: تحریم&zwnjهای جدید آمریکا بی&zwnjاساس، خصمانه و مخرب است

به گزارش تور کانادا، سفیر روسیه در آمریکا معتقد است، گسترش فهرست تحریم های ضدروسی آمریکا، کاملاً بی اساس و اقدامی غیردوستانه و مخرب، با هدف تعمیق بحران کنونی در روابط دو کشور است.

روسیه: تحریم&zwnjهای جدید آمریکا بی&zwnjاساس، خصمانه و مخرب است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تحریم های جدید ضد روسی آمریکا که در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر ماه) اعلام شد، کاملاً بی اساس بوده و یک گام غیردوستانه و مخرب دیگر از سوی دولت ایالات متحده با هدف تعمیق بحران در روابط دوجانبه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشت: آنچه پیش روی ماست، یک اقدام غیردوستانه و غیرسازنده از سوی دولت آمریکا در جهت تعمیق بحران کنونی در روابط دو کشور است. اتهامات مطرح شده علیه مقامات روسی به اتهام نقض حقوق بشر که بهانه این تحریم ها قرار گرفته، کاملاً بی اساس هستند و در برابر موشکافی هیچ مقاومتی ندارند.

به گفته سفیر روسیه، مقامات واشنگتن با چنین اقداماتی تنها سعی دارند تا اذهان مردم آمریکا را از مسائل جدی سیستمی در ایالات متحده، از جمله در زمینه رعایت حقوق بشر، منحرف نمایند.

آنتونوف تاکید نمود که روسیه بارها خواهان خودداری از اقدامات تحریمی یک جانبه غیرقانونی و عادی سازی روابط بین دو کشور، بر اساس گفت وگوی برابر و محترمانه شده است، ولی پیشنهادهای مقامات مسکو تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

روز پنجشنبه، مقامات ایالات متحده فهرست تحریم های ضد روسی علیه تعدادی از افراد و شرکت ها در روسیه را گسترش دادند. محدودیت های جدید شامل پنج شهروند فدراسیون روسیه و شش شرکت روسی خواهد شد.

علاوه بر این، دولت انگلیس هم سه نفر دیگر از شهروندان روسیه را در فهرست تحریم های خود جای داده است.

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز شب گذشته ابراز عقیده کرد که گسترش دوباره فهرست تحریم های ایالات متحده علیه پنج شخصیت حقیقی و شش شخصیت حقوقی روسیه، از جمله افراد مرتبط با رمضان قدیروف رئیس چچن، بدون هیچ منطق و دلایل قانونی برای توجیه آن انجام شده است.

این سناتور روس گفت: من هیچ منطق، انگیزه یا دلیل قانونی در رابطه با این تحریم ها درک نکرده و نمی پذیرم، چرا که آنها به سادگی اصلاً وجود ندارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 873

به "روسیه: تحریم&zwnjهای جدید آمریکا بی&zwnjاساس، خصمانه و مخرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم&zwnjهای جدید آمریکا بی&zwnjاساس، خصمانه و مخرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید