سقوط کم سابقه فراوری ناخالص داخلی اروپا؛ معرفی صدرنیشین وقعرنشین فهرست

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران: فراوری ناخالص داخلی اروپا دچار بزرگترین افت در تاریخ شده است. در میان کشورهای اروپایی، بیشترین میزان کاهش فراوری ناخالص داخلی به اسپانیا تعلق دارد. از طرفی، لیتوانی کمتر از سایر کشورها تحت تاثیر اثرات مالی بحران همه گیری کرونا قرار گرفته است.

سقوط کم سابقه فراوری ناخالص داخلی اروپا؛ معرفی صدرنیشین وقعرنشین فهرست

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، فراوری ناخالص داخلی منطقه یورو به دلیل بحران همه گیری کرونا در سه ماه دوم امسال به میزان 12.1 درصد سقوط کرد. این مقدار کاهش، بیشترین افت سه ماهه در تاریخ منطقه است.

داده های منتشر شده در روز آدینه از کاهش 12.1 درصدی فراوری ناخالص داخلی در منطقه یورو و کاهش 11.9 درصدی در سراسر اروپا اطلاع داد. این مقدار به طور قابل توجهی بالاتر از میزان انقباض در سه ماه نخست سال 2020 است. فراوری ناخالص داخلی منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سه ماه نخست امسال به ترتیب 3.6 و 3.2 درصد کاهش پیدا نموده بود. همچنین، سطح فراوری ناخالص داخلی منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سه ماه دوم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 15 و 14.4 درصد کاهش یافته است.

بیشترین ضربه مالی ناشی از بحران همه گیری کرونا به اسپانیا اختصاص دارد. فراوری ناخالص داخلی این کشور در سه ماه دوم امسال در مقایسه با سه ماه نخست به میزان 18.5 درصد افت داشته است. اقتصاد پرتغال نیز دچار انقباض 14.1 درصدی شده است. کمترین افت مالی نیز با کاهش 5.1 درصدی به لیتوانی اختصاص دارد.

اسپانیا یکی از اولین کشورهای اروپایی بود که به شدت تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا و فشار مالی ناشی از آن نهاده شد. همچنین، قرنطینه و محدودیت های اعمال شده در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورها بسیار شدیدتر بود. از این رو میزان فعالیت های مالی نیز بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی بوده است.

با این حال، رهبران اتحادیه اروپا در هفته گذشته در خصوص بسته محرک 860 میلیارد دلاری با هدف بهبود اقتصاد 27 کشور عضو به توافق رسیدند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، ارزش یورو در برابر دلار چندان تحت تاثیر اخبار قرار نگرفته است و در روز آدینه به مقدار 1.18 یورو به ازای هر دلار معامله شد.

مترجم: گیسو جعفری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 650

به "سقوط کم سابقه فراوری ناخالص داخلی اروپا؛ معرفی صدرنیشین وقعرنشین فهرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط کم سابقه فراوری ناخالص داخلی اروپا؛ معرفی صدرنیشین وقعرنشین فهرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید