رهبر جمهوری خواهان سنا درباره رد آرای گزینشگران ریاست جمهوری هشدار داد

به گزارش تور کانادا، تهران (پانا) - رهبر جمهوری خواهان سنا آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد که رد آرای گزینشگران انتخابات، خلاف اراده مردم کشور بوده و برای همیشه به اعتبار ایالات متحده صدمه می زند.

رهبر جمهوری خواهان سنا درباره رد آرای گزینشگران ریاست جمهوری هشدار داد

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه گاردین، میچ مک کانل در نشست مشترک کنگره آمریکا در خصوص شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت که تا به امروز رای دهندگان، دادگاه ها و تمام ایالت ها نظرات خود را اعلام کرده اند. اگر ما آن را رد کنیم برای همیشه به اعتبار کشور صدمه خواهیم زد.

وی با اشاره به آرای الکترال جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه اضافه کرد که اختلاف آن به حدی زیاد است که جای تردید باقی نمی گذارد. لذا اگر این نتیجه انتخابات از سوی طرف بازنده عوض شود، دمکراسی ما وارد چرخه مرگباری خواهد شد.

مک کانل بر همین اساس از هم حزبی هایش خواست تا اقدام درست را انجام داده و آرای گزینشگران انتخابات را تائید کنند.

جو بایدن با کسب 306 رای گزینشگران انتخاباتی، ترامپ را شکست داد و به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

نشست مشترک کنگره آمریکا برای تائید آرای گزینشگران به ریاست پنس معاون اول ترامپ آغاز به کار کرده است. در صورت تایید آرا، بایدن به عنوان رییس جمهوری رسمی آمریکا خواهد شد.

دونالد ترامپ نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری مدعی است مایک پنس اختیار بازگرداندن آرای گزینشگران را دارد؛ با این حال پنس پیش از این نشست گفت که به طور یکجانبه چنین اختیاری را ندارد.

او در بیانیه خود تاکید کرد که قضاوت در نظر گرفته شده من مبنی بر سوگند در حمایت و دفاع از قانون اساسی است و من را از اختیارات یک جانبه برای شمارش کدام آرا و نشمردن آرای دیگر منع می کند.

هم زمان با برگزاری این نشست طرفداران ترامپ مقابل کنگره تجمع کرده و تلاش می کنند تا وارد ساختمان می شوند. گزارش ها حاکیست که پلیس با پرتاب گاز اشک آور سعی دارد مانع پیشرفت معترضان شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 938

به "رهبر جمهوری خواهان سنا درباره رد آرای گزینشگران ریاست جمهوری هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر جمهوری خواهان سنا درباره رد آرای گزینشگران ریاست جمهوری هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید