شایسته اصل: متروی تهران برای مقابله با کرونا از فناوری های نوین یاری می گیرد

به گزارش تور کانادا، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، از بهبود تهویه هوا و اجرای طرح پایلوت برای به کارگیری فناوری های نوین به منظور کاهش ویروس کرونا در واگن های مترو اطلاع داد.

شایسته اصل: متروی تهران برای مقابله با کرونا از فناوری های نوین یاری می گیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه طبق آنالیز های اجرا شده بیشترین امکان انتقال بیماری کرونا جایی است که مردم دم و بازدم دارند گفت: ما اولین کاری که انجام دادیم ایجاد تغییر در هواساز های داخل قطار ها بود تا بتوانیم کاری کنیم که تهویه هوا بهبود یابد.

وی توضیح داد: اکنون در قطار های مترو، فن ها از بالا هوا را می دمند و هوا از زیر جایگاه خارج می گردد تا تهویه بهتری در واگن ها داشته باشیم. بعلاوه برای تصفیه هوا و کاهش میزان ویروس و باکتری، استفاده از فیلتر های اولپا، هپا و سیستم تصفیه هوا با استفاده از پلاسمای سرد در تعدادی از قطار ها در حال آزمایش است که اگر نتایج این روش ها مناسب و مثبت باشد آن را در همه قطار ها استفاده خواهیم کرد.

شایسته اصل توضیح داد: بر روی سکو ها نیز از فناوری UV و اوزون استفاده می کنیم که فشار هوا جوری باشد که خروجی هوا مناسب باشد.

وی گفت: ما برای اجرای این طرح ها در تمام واگن های مترو به لحاظ عملیاتی مسئله ای نداریم، اما به لحاظ اقتصادی برای تغییر در سیستم ها و استفاده از فناوری های پیشرفته، شرایط سختی ایجاد می گردد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا و به دستور مستقیم شخص وزیر کشور بعلاوه استاندار تهران، از ورود افراد بدون ماسک به مترو تهران ممانعت شده است اضافه کرد: از هفته جاری کارکنان انتظامات مترو به افرادی که پروتکل ها را در داخل سکو و واگن ها هم رعایت نمی نمایند تذکر می دهند و همکاران ما به افرادی که ماسک نداشته باشند ماسک می دهند. اگر فردی نخواهد تمکین کند ما اقدامات سختگیرانه تری را اعمال خواهیم کرد.

شایسته در ادامه به این نکته نیز اشاره نمود که متروی تهران و حومه از همان روز های اول ابلاغ پروتکل های بهداشتی مبنی بر زدن ماسک در فضا های عمومی؛ اجازه ورود افراد بدون ماسک را به مترو نمی داد و غرفه های عرضه ماسک در نزدیک ترین فضا به ورودی مترو برپا شد. وی اضافه کرد: در طرح تازه که الان مطرح کردم ممکن است فردی پس از عبور از گیت های ورودی مترو، ماسکش آلوده شده باشد یا از دستش بیفتد و دیگر دسترسی به غرفه ها نداشته باشد که به این افراد ماسک داده می گردد، البته افرادی هم هستند که اعتقادی به زدن ماسک ندارند و فقط برای عبور از گیت های ورودی مترو ماسک می زنند و بعد از آن رعایت نمی نمایند که اینجا ضروری است به این افراد تذکر بدهیم که از قانون تمکین نمایند.

وی در مورد اقدامات اجرا شده برای کاهش ازدحام جمعیت در مترو نیز گفت: یکی از اقداماتی که انجام می گردد اعزام قطار های فوق العاده در ساعت های پرازدحام است، به عنوان مثال در ساعات 7 تا 8 صبح و 4 تا 6 عصر با ازدحام جمعیت روبرو هستیم، سعی کردیم با اعزام قطار فوق العاده در این ساعات در حد امکان ازدحام را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1524

به "شایسته اصل: متروی تهران برای مقابله با کرونا از فناوری های نوین یاری می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایسته اصل: متروی تهران برای مقابله با کرونا از فناوری های نوین یاری می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید