طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز خبرنگاران

به گزارش تور کانادا، مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در خصوص فعالیت مرکز رشد دانشگاه در حوزه مقابله با کرونا گفت: برای مقابله با ویروس کرونا دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز ساخته شد که این دستگاه در شش مرحله تصفیه هوا را انجام می دهد.

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز خبرنگاران

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

علی پورزیاد، مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص فعالیت مرکز رشد این دانشگاه در مقابله با کرونا گفت: یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه فراوری محلول ضد عفونی نمایند بوده است.

پورزیاد ادامه داد: در این رابطه از اساتید و دانشجویان دانشکده شیمی یاری گرفتیم و توانستیم در مدت زمان کمتر از 72 ساعت مواد ضدعفونی نماینده به وفورفراوری کنیم و آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت های دیگر در این مرکز رشد اضافه نمود: یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه های فراوری ماسک را ساختند و در اختیار واحد های صنعتی قرار دادند. تا به امروز در استان آذربایجان شرقی بالای 200 دستگاه فراوری ماسک، فراوری شد است.

وی گفت: مرکز رشد دانشگاه تبریز یک مرکز علمی است، ولی قابلیت فراوری بالای 600 هزار ماسک سه لایه پزشکی را روزانه دارد.

پور زیاد اظهار کرد: یکی از توانمندی آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی است. در استان کشاورزانی در شهرستان مراغه و میانه هستند که به دلیل عدم حمایت و بازار مناسب در فروش این محصول ضرر می نمایند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز اظهار داشت: در این راستا، برای یاری به محصولات کشاورزان گروه مهندسی برق و کشاورزی و مکانیک دستگاه های میوه خشک کن را با قیمت و کیفیت بالا طراحی و ساختند.

وی گفت: محصولات دیگری که برای مقابله با ویروس کرونا فراوری شد دستگاه تصفیه هواست دستگاه تصفیه ای که شاید در شش مرحله تصفیه هوا را انجام می دهد و می تواند چرخش هوا را ایجاد می نماید.

پوزیاد ادامه داد: مجوز دستگاه تصفیه هوا قبلا از انستیتو پاستور گرفته شده است و مسئله ای که این دستگاه داشت صنعتی نشدن آن بود؛ که در حال حاضر مجوز های لازم برای این دستگاه گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: این دستگاه برای استفاده عموم طراحی شده است و اگر بخواهد در بیمارستان ها استفاده گردد باید مجوز تجهیزات پزشکی را بگیرد، ولی چون شرکت ادعا در خصوص استفاده این دستگاه در بیمارستان ندارد، احتیاجی به این مجوز نیست. شرکت برای این دستگاه آزمایش های لازم را اخذ نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1034

به "طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید