عجله در آغاز فوتبال پشیمانی ببار می آورد، فرایند مرگ و میر نزولی باشد تصمیمات جدید می گیریم

به گزارش تور کانادا، علیرضا وهاب زاده گفت: قطعا خود فوتبالیست ها هم راضی نیستند با وجود خطر ابتلا به بیماری در مسابقات لیگ برتر حضور پیدا نمایند.

عجله در آغاز فوتبال پشیمانی ببار می آورد، فرایند مرگ و میر نزولی باشد تصمیمات جدید می گیریم

علیرضا وهاب زاده مشاور رسانه ای وزیر بهداشت در گفت و گو با دانشجو، در این باره که مسئولان سازمان لیگ گفته اند قرار است تا 15 اردیبهشت درباره ادامه یا لغو مسابقات تصمیم گیری گردد حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

* آقای وهاب زاده، اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ معتقدند تا 15 اردیبهشت می توان تکلیف ادامه مسابقات فوتبال معین گردد. در این باره شرح می دهید چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

- این بستگی به شرایط و شرایط کرونا در سطح جامعه دارد و اگر اوضاع به شکل اخیر باشد و فرایند کاهشی را در بحث کرونا ببینیم در آن صورت در جلسات بعدی در ستاد کرونا و وزارت بهداشت این موضوع را باز هم مورد آنالیز قرار می دهیم. اما در حال حاضر پروتکل خاصی در این باره نوشته نشده است. در واقع تصمیم گیری های قطعی به روزهای بعد موکول شد.

* چطور؟

- با توجه به اینکه شاهد هستیم در بعضی شهرها فرایند کاهشی بوده می توانیم تصمیماتی در این باره بگیریم. البته اگر قرار بر ادامه مسابقات باشد در این باره که بازی ها با حضور مردم یا بدون حضور آنها باشد تصمیم گیری سخت است. در حال حاضر مناطقی در کشور با رنگ های سفید، زرد یا قرمز تقسیم بندی شده اند که قرار است با آنالیز های بعدی از سوی معاونت بهداشت در استان های مختلف پروتکل نهایی در این باره مشخص گردد. باید دید شرایط به چه ترتیب پیش می رود و اگر ثبات در فرایند کاهشی به وجود بیاید و یا به نوعی کرونا مهار یا قطع گردد، در آن صورت تصمیم بهتری خواهیم گرفت.

* چه تضمینی وجود دارد که با آغاز دوباره لیگ، داوران یا اعضای تیم ها ناقل بیماری نباشند و پس از دو هفته بار دیگر شاهد کرونا نباشیم؟

-شرایط به گونه ای است که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. بطور مثال امروز 60 مورد فوتی داشتیم، دیروز 90 مورد و ممکن است فردا این تعداد باز هم متغیر باشد. متاسفانه این ویروس شناخته شده نیست بنابراین درمان و راه مهارش را هم نمی دانیم. به همین خاطر از دیروز با توجه به اینکه بوستان ها در تهران رو به مردم باز شده بود ولی باز هم دستور به بسته شدن بوستان های اصلی دادند.

* فکر می کنید مردم می توانند انتظار داشته باشند در خرداد ماه فوتبال ببینند؟

- قرار است ورزش کنیم برای سلامتی ولی اگر قرار باشد فوتبال یا هر ورزشی باعث آسیب زدن به سلامتی مردم باشد این هیچ توجیهی ندارد. اگر امروز بعضی مشاغل به سر کار خود برگشته اند دلیلش موضوع معیشت خانواده باشد که بحثش جداست و از سوی ستاد کرونا دنبال می گردد اما مشاغلی که جنبه تفریحی دارند مانند فوتبال، سینما و تئاتر، رستوران ها و غیره همچنان می توانند با تأخیر بازگشایی شوند. در واقع اگر بخواهیم درباره فوتبال عجله به کار ببریم ممکن است پشیمانی هایی به بار بیاید. قطعاً خود ورزشکاران هم راضی به بروز مشکلاتی از جمله بیماری و یا بدتر از آن، فوت کسی نیستند.

* تا 15 اردیبهشت چه اتفاقی قرار است بیفتد که مسئولان فدراسیون آن روز را برای تصمیم گیری درباره آغاز تمرینات تیم ها یا قطع مسابقات عنوان می نمایند؟

- با توجه به اینکه در یک هفته اخیر حجم زیادی از ماشین ها و مردم به خیابانها برگشته اند ما باید بازه زمانی 14 روزه این بیماری را سپری کنیم تا ببینیم موضوع فاصله گذاری اجتماعی و بحث های بهداشتی تا چه اندازه از سوی مردم رعایت شده و یا بی توجهی به این مسائل چه آمار جدیدی از مرگ و میر را معین می نماید. امیدواریم این سیر نزولی باشد اما قطعاً تا اواخر هفته آینده شرایط برای ما و ستاد کرونا معین می گردد. فکر می کنم همان زمان بهتر بتوان در این باره نظر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 477

به "عجله در آغاز فوتبال پشیمانی ببار می آورد، فرایند مرگ و میر نزولی باشد تصمیمات جدید می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجله در آغاز فوتبال پشیمانی ببار می آورد، فرایند مرگ و میر نزولی باشد تصمیمات جدید می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید