عراق، پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس، شروط کردها برای اعطای رأی اعتماد به کابینه الکاظمی

به گزارش تور کانادا، کننده فراکسیون المستقبل در مجلس عراق پیشنهاد کرد تا در سایه شیوع کرونا جلسات را به صورت آن لاین برگزار کنند.

عراق، پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس، شروط کردها برای اعطای رأی اعتماد به کابینه الکاظمی

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت المعلومه سرکوت شمس الدین کننده فراکسیون المستقبل در مجلس عراق پیشنهاد کرد تا کنندگان برای برگزاری جلسات مجلس با نصب برنامه زوم روی گوش های همراه خود این نشست ها را به صورت آن لاین برگزار کنند.

شمس الدین در بیانیه ای گفت که مجلس عراق باید همانند سایر کشورهای جهان نشست های مختلف خود را به صورت آن لاین برگزار کند.

وی تأکید کرد این برنامه کاملاً امن است و ظرفیت پذیرش بیش از 500 نفر را دارد و همه کنندگان می توانند آن را روی گوشی های هوشمندشان نصب و در هرکجا که باشند استفاده کنند.

کننده فراکسیون المستقبل گفت که مجلس می تواند با برداشتن این گام الگویی برای سایر نهادها باشد تا فعالیت هایشان را در سایه شرایط موجود ناشی از شیوع کرونا به صورت آن لاین ادامه دهند.

از سوی دیگر میاده نجار کننده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق امروز گفت که رأی اعتماد فراکسیون های کردستان به کابینه مصطفی الکاظمی وابسته به چندین شرط است.

نجار در گفتگو با سایت المعلومه شرح داد که شروط فراکسیون های کردستان مربوط به اعمال ماده 140 در کرکوک و پرونده پیشمرگه ها و پرونده نفت و همچنین حق کردها برای داشتن کننده در وزارتخانه ها است.

وی گفت: بسیاری از پرونده های مهم میان اقلیم کردستان و مرکز نیاز به راه حل های اساسی دارد٬ حق کردها ثابت شده است و منتظر آغاز مذاکرات رسمی میان هیئت مذاکره کننده با مأمور تشکیل دولت هستیم.

پیش از این حنین القدو کننده ائتلاف فتح تأکید کرده بود که مصطفی الکاظمی، در راه تشکیل دولت و کسب رأی اعتماد برای کابینه خود با موانع و چالش های متعددی روبرو است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 440

به "عراق، پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس، شروط کردها برای اعطای رأی اعتماد به کابینه الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، پیشنهاد درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس، شروط کردها برای اعطای رأی اعتماد به کابینه الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید