عربستان در تدارک برگزاری مراسم حج سال جاری، تنها شهروندان و ساکنان مقیم عربستان در حج سال جاری شرکت می نمایند

به گزارش تور کانادا، نیروهای امنیتی و هلال احمر عربستان از آمادگی کامل به منظور پذیرایی از حجاج مقیم این کشور در دومین سال همه گیری ویروس کرونا خبر دادند.

عربستان در تدارک برگزاری مراسم حج سال جاری، تنها شهروندان و ساکنان مقیم عربستان در حج سال جاری شرکت می نمایند

به گزارش امروز (چهارشنبه) روزنامه الشرق الاوسط بیان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا در دنیا و برای حفظ امنیت زائران بیت الله الحرام تنها شهروندان و ساکنان مقیم عربستان در حج سال جاری شرکت می نمایند.

زاید الطویان فرمانده نیروهای امنیتی حج، در اولین کنفرانس مطبوعاتی که دیروز (سه شنبه) برگزار گردید، گفت؛ فقط افرادی که مجوز قانونی دارند مجاز به ورود هستند و برای کسانی که دستورالعمل ها را نقض می نمایند بلافاصله به وسیله برنامه های الکترونیکی مجازات هایی اعمال می گردد. وی همه را به همکاری در این زمینه دعوت کرد.

الطویان بر لزوم پایبندی به اعمال اقدامات پیشگیرانه برای زائران و افرادی که در این مراسم حضور دارند تأکید کرد و هشدار داد: هر کسی آنها را نقض کند مجازات خواهد شد و ما اجازه نخواهیم داد تا در امنیت حج خللی به وجود آید و با هرگونه تهدید طبق قابلیتهایی که استحکام و اثربخشی آنها در مواجهه با هر شرایطی اثبات شده است، مقابله خواهیم کرد.

وی اعلام نمود در طرحی که برای مقابله با هرگونه تهدید انجام مراسم حج و ایمنی زائران و کسانی که به آنها خدمت می نمایند، روشها و سایتهای مجهز برای رسیدگی به موارد مشکوک ابتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه اعلام شده، عربستان هفتم و هشتم ذی الحجه در 4 مکان در اطراف مکه مکرمه پذیرای زائران خواهد بود و تمام شرایط امنیتی برای ورود به مسجد الحرام اعمال خواهد شد.

سازمان هلال احمر عربستان هم بیان کرد که بیش از 549 کادر پزشکی از جمله پزشکان، متخصصان، تکنسین های آمبولانس و اورژانس در بیش از 51 مرکز اورژانس در مکه، مشعر، منی، مزدلفه، عرفات و مجتمع الاسناد با 170 دستگاه آمبولانس مستقر شده اند و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

بر اساس اعلام این سازمان، 66 درصد مرد و 43 درصد زن در تخصص های مختلف پزشکی و بهداشتی تیم 300 نفره پزشکی حج را تشکیل می دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1238

به "عربستان در تدارک برگزاری مراسم حج سال جاری، تنها شهروندان و ساکنان مقیم عربستان در حج سال جاری شرکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان در تدارک برگزاری مراسم حج سال جاری، تنها شهروندان و ساکنان مقیم عربستان در حج سال جاری شرکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید