مدیران آب و فاضلاب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن معرفی شدند

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیران جدید آب و فاضلاب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن توسط مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی معرفی شدند.

مدیران آب و فاضلاب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن معرفی شدند

سید ابراهیم علوی در مراسم معرفی مدیران جدید آب و فاضلاب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن اعلام کرد: به دلیل مسائل بسیاری که در حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور داشتیم وزارت نیرو در سال 98 تصمیم گرفت برای سازگاری و رفع مسائل موجود در صنعت آب و فاضلاب طرح جدید یکپارچگی خدمات آب و فاضلاب در شهرها و روستاها را اجرایی کند.

وی ادامه داد: از جمله مهم ترین چالش های مرتبط، تامین منابع آب بود به طوری که هر روز مجبور بودیم برای تامین آب به جهتهای دورتری برویم. روستاهای بسیاری بدون آب بودند و آب شرب شهرهای بسیاری از فاصله های دور تامین می شد، از سویی تعرفه های روستاها ناچیز و در شهرها جوابگو نبودند، علاوه بر این روز به روز سهم اعتبارات دولتی کم تر می شد و شرکت های دولتی از جمله آب و فاضلاب روستایی دچار مسائل زیادی شده بودند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: طرح یکپارچگی خدمات از انتها سال گذشته در استان شروع شد و اکنون هفدهمین مدیر استان خراسان در کاشمر معرفی می گردد. باید بهره گیری از ظرفیت و توان همه سرمایه های انسانی با رویکرد شایسته سالاری و جوان گرایی با هماهنگی حوزه های ستادی مربوطه، ارتقاء کمی و کیفی خدمات آب و فاضلاب در محدوده شهرها و روستاهای تحت پوشش با هم افزایی و مهندسی مجدد منابع و تجهیزاتِ در اختیار و همچنین افزایش بهره وری و اقتصادی نمودن فعالیت ها با استفاده از روش های علمی نوین، در دستور کار مدیران آب و فاضلاب شهرستان ها قرار گیرد.

علوی اضافه نمود: با پیگیری های صورت گرفته در انتها اسفندماه سال گذشته، مجوز تخصیص صد در صدی پروژه های صندوق توسعه ملی اخذ شد که با توجه به اعتبار اختصاص یافته به استان، سال جاری سه پروژه روستاهای اوندر، گندم بر و زنده جان شهرستان کاشمر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که در شرایط اقتصادی فعلی توانستیم در اسفندماه سال قبل از محل صندوق توسعه ملی 70 میلیارد تومان اعتبار بگیریم که باید با دقت و حساسیت هزینه گردد، بیان کرد: متاسفانه از شبکه های فرسوده رنج می بریم. 50 درصد از 24 هزار کیلومتر طول شبکه های روستایی و 6 هزار کیلومتر طول شبکه های شهری، معادل 15 هزار کیلومتر فرسوده هستند که برای تعویض هر کیلومتر شبکه، نیازمند 600 تا 700 میلیون تومان اعتبار هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: چون امکان تعویض همزمان تمامی شبکه های فرسوده را نداریم باید این کار بر اساس اولویت و تراکم اتفاقات صورت گیرد.

وی همچنین از افزایش بسیار زیاد مصرف آب در شهر کاشمر اطلاع داد و گفت: در شهرهای مختلف استان بین 14 تا 42 درصد افزایش مصرف آب را تجربه کردیم که بیشترین مصرف را در کاشمر شاهد بودیم. این زنگ خطر است؛ شاید در حال حاضر به دلیل گرم نشدن هوا در تامین آب مسئله ای نداشته باشیم اما با رسیدن روزهای گرم با مشکل روبرو خواهیم بود.

علوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر لزوم صرفه جویی و استفاده بهینه از آب تاکید کرد.

آب رسانی به روستای گندم بر نیازمند تامین اعتبار

فرماندار کاشمر مطرح کرد: هر چند در حوزه آب و فاضلاب شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها مسائل کم تری داریم اما در بخش روستایی، روستای گندم بر از توابع بخش مرکزی با تانکر آب رسانی می گردد که امیدواریم با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی مشکل شبکه آب رسانی این روستا نیز رفع گردد.

مسلم ساقی تاکید کرد: باید اصلاح شبکه آب رسانی روستایی به دلیل فرسودگی و در راستای مدیریت بهینه مصرف، مورد توجه قرار گیرد. تا کنون به رغم وجود مسائل اعتباری در بعضی از روستاها با استفاده از اعتبار دهیاری ها و با مشارکت شوراهای اسلامی بخشی از شبکه آب روستاها اصلاح و ترمیم شده است.

فرماندار کاشمر اضافه نمود: تقویت شبکه آب رسانی شهر کاشمر باعث شد مسائل نقاط فرسوده نمایان شده و اصلاح شبکه فرسوده شهری کاشمر مورد توجه بیشتر قرار گیرد. با توجه به وجود 73 هزار مشترک در شهرستان باید در تجهیز شش حلقه چاه خارج از مدار و معرفی پیمانکار برای این پروژه ها تسریع گردد. این امر مهم نقطه قوت و اتکای آب و فاضلاب شهرستان خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به ارتقاء بخش کوهسرخ به شهرستان باید اداره آب و فاضلاب کوهسرخ نیز به امور آب و فاضلاب ارتقاء یابد. با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه به ویژه روستاها و به خصوص سه روستایی که شبکه آب رسانی آن ها خارج از تعهد شبکه آب و فاضلاب و بر عهده شوراها و دهیاری روستاهاست، این ارتقاء، به خدمات رسانی بهتر به مردم منطقه کوهسرخ یاری خواهد نمود.

ساقی در ادامه خواهان توجه ویژه به تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب شهرستان در اعتبارت سال جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام آب و فاضلاب شهرستان شد، همچنین از شروع پروژه های روستاهای اوندر و زنده جان و بعضی روستاهای دیگر اطلاع داد.

مدیر جدید آب و فاضلاب شهرستان کاشمر گفت: با اجرای طرح یکپارچگی خدمات آب و فاضلاب، با 73 هزار مشترک در قالب دو شهر کاشمر و ریوش و 52 روستا، جهت خود را ادامه می دهیم.

علی رضا عباسی مطرح کرد: برنامه ریزی برای بودجه، ساماندهی شرایط اقتصادی و درآمدی و آمادگی برای تابستان جزء اولویت هاست. کوشش می کنیم در مدت زمان کم تمام حوزه را به صورت یکپارچه درآورده و خدمات لازم را در شهر و روستا ارائه کنیم.

در این مراسم توسط مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی علی رضا عباسی به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر، محمد کاظمی به عنوان رئیس جدید امور آب و فاضلاب خلیل آباد و مهدوی اولیایی به عنوان رئیس جدید امور آب و فاضلاب بردسکن معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 450

به "مدیران آب و فاضلاب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران آب و فاضلاب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید