مدیریت کرونا در مسکو با تشخیص چهره

به گزارش تور کانادا، ولادیمیر بیووسکی اوایل ماه مارس از کره جنوبی وارد مسکو شد و طبق قوانین جدید روسیه به مدت 2 هفته خود را قرنطینه کرد. در این مدت افراد قرنطینه شده به هیچ وجه حق خروج از خانه را نداشتند.

مدیریت کرونا در مسکو با تشخیص چهره

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

طبق روال بیووسکی نیز قید خروج از خانه را زده و خود را به مدت 2 هفته قرنطینه کرد؛ اما بعد از گذشت چند روز وی در حالی که هیچ علائمی از ابتلا به کووید19 را نداشت از ساختمان مسکونی خود خارج شده و سطل آشغال را بیرون برد. این کارگر 32 ساله می گوید: تنها سی دقیقه پس از خروج، پلیس زنگ خانه را زد. مأموران پلیس به وی گفتند که دوربین مقابل آپارتمان به وسیله سیستم تشخیص چهره وی را شناسایی نموده است. ولادیمیر که بسیار تعجب نموده بود گفت: سیستم نظارتی در تمامی شهر مسکو گسترده شده و به وسیله فناوری تشخیص چهره تمامی شهروندان را ردیابی می نماید.

در حال حاضر مسکو پایتخت روسیه یکی از عظیم ترین سیستم های تشخیص چهره در دنیا را داشته و مقامات پلیس از آن در اعمال محدودیت های قرنطینه با هدف مقابله با شیوع کرونا استفاده می نماید. هم اکنون ده ها هزار دوربین تشخیص چهره و نظارتی در ورودی ساختمان ها نصب شده است. تقریباً هر ورودی یک دوربین دارد که تمامی حرکات افراد را ردیابی می نماید. این فناوری در کسری از ثانیه چهره افراد را شناسایی نموده و در صورت تشخیص نقض قوانین قرنطینه به مقامات پلیس هشدار می دهد. این فناوری در حال حاضر قابلیت تشخیص چهره افراد ماسک پوش را نیز داشته و تمامی هشدارهای لحظه ای در احتمال شیوع گسترده کرونا در بخش های مختلف شهر را به مقامات پلیس ارسال می نماید.

توسعه دهندگان این فناوری خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی چهره افراد در حال عبور از دوربین را اسکن نموده و پروفایلی مخصوص فرد موردنظر را طراحی نموده و نام و مشخصات وی را در لیست تشخیص چهره قرار می دهد. به محض قرارگیری دوباره این افراد در مقابل دوربین، هوش مصنوعی دست به کار شده و چهره فرد را پس از بررسی تشخیص داده و در صورت نقض قوانین رفت وآمد در دوران قرنطینه به مقامات پلیس هشدار می دهد.

کوخارنکو رئیس تحقیقات وتوسعه NtechLab می گوید: این سیستم در زمانی کمتر از 10 ثانیه عملیات جست و جو را انجام داده و حتی افراد ماسک پوش را نیز شناسایی می نماید.

در شرایط کنونی بسکمک از مردم روسیه و فعالان مدنی نسبت به نصب دوربین های تشخیص چهره در سراسر شهر مسکو ابراز نگرانی می نمایند. آنها معتقدند که مقامات روسیه همانند دولتمردان چین تمامی فناوری های نوین را در کشور آزمایش می نمایند تا کنترل بیشتری بر مردم و تحرکات آنها داشته باشند.

اما فارغ از نیت دولتمردان روس در نصب دوربین های پیشرفته تشخیص چهره در مسکو، باید گفت که این فناوری تا حد زیادی در اعمال قوانین رفت و آمد در دوران قرنطینه مؤثر واقع شده و بسکمک از ناقضین قرنطینه به کمک این سیستم هوشمند شناسایی شده اند. همین امرنیز کنترل دولت بر مهار ویروس مرگبار کرونا را تسهیل نموده و آنها را در مقابله فناوارنه با کووید19 کمک نموده است.

کمیته مقابله با شیوع کرونا در روسیه خاطرنشان کرد که در 24 ساعت گذشته 10 هزار و 633 نفر دیگر کرونا گرفته اند که بیشترین میزان ابتلا در یک شبانه روز در کشور به حساب می آید. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس آمار منتشر شده، درحال حاضر 134 هزار و 687 نفر در پهناورترین کشور دنیا به کرونا مبتلا شده اند ضمن اینکه تنها در 24 ساعت گذشته 58 نفر جان خود را در این کشور به دلیل کرونا از دست داده اند تا تعداد کل فوت شدگان به یک هزار و 280 نفر برسد. دو روز پیش نیز نخست وزیر روسیه، وزیر کشاورزی و معاون وی به کرونا مبتلا شدند ضمن اینکه دو تن از نمایندگان مجلس روسیه خبر دادند که نتیجه آزمایش کرونای آنها نیز مثبت اعلام شده است.از هفته دیگر نیز زدن ماسک در روسیه اجباری می گردد و به نظر می رسد دولت روسیه کم کم آماده کاهش محدودیت های تردد در این کشور می گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 492

به "مدیریت کرونا در مسکو با تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت کرونا در مسکو با تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید