مسمومیت 16 نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک هفته

به گزارش تور کانادا، سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر مصدومیت با گاز منوکسیدکربن، تعداد 16 نفر از 19 تا 25 بهمن جان خود را از دست داده اند.

مسمومیت 16 نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک هفته

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، باعث ایجاد مصدومیت با گاز منوکسید کربن در افراد می گردد. این گاز بی رنگ و بی بو است از این جهت بسیار خطرناک محسوب می گردد.

او درباره آمار مصدومین گاز منوکسید کربن تا به امروز گفت: تعداد 519 نفر در سراسر کشور بر اثر مصدومیت با گاز منوکسیدکربن دچار مصدومیت و حتی فوت شده اند. از این تعداد 377 نفر از مصدومان به بیمارستان ها و مراکز درمانی اعزام و 126 نفر در محل درمان شده اند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: متأسفانه تعداد 16 نفر از شنبه، 19 بهمن تا پنج شنبه، 25 بهمن در سراسر کشور فوت شده اند که استان های اصفهان و البرز بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده اند.

خالدی با اشاره به اینکه در استان های یزد، همدان و لرستان هر کدام 2 نفر بر اثر مصدومیت با گاز منوکسید کربن فوت شده اند، اضافه کرد: در استان های تهران، خراسان رضوی، قزوین و کهگلویه و بویراحمد هرکدام یک نفر بر اثر مصدومیت با گاز منوکسید کربن فوت نموده اند.

او گفت: هنگامی که با یک فرد مصدوم با گاز منوکسید کربن روبرو شده اید، باید درب و پنجره ها را باز نموده و فرد موردنظر را تا حد امکان به فضای آزاد منتقل کنید سپس انسداد هوایی فرد مسموم را آنالیز و در صورت داشتن علم تنفس مصنوعی تا رسیدن پرسنل فوریت های پزشکی به مصدوم تنفس مصنوعی بدهید.

سخنگوی اورژانس کشور یادآوری کرد: توصیه می گردد قبل از استفاده از وسایل گرمایشی از طریق کارشناسان، ایمنی و استاندارد آن وسایل مورد بازرسی قرار بگیرد تا از هرگونه خطر احتمالی و مصدومیت با گاز منوکسیدکربن پیشگیری گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 307

به "مسمومیت 16 نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت 16 نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید