میشل عون در جلسه شورای عالی دفاع لبنان: آزادی بیان آری، آشوب خیر

به گزارش تور کانادا، رئیس جمهور لبنان در واکنش به اتفاقات اخیر در این کشور گفت، حق آزادی بیان برای همه محفوظ است اما این موضوع نباید به آشوب تبدیل شود.

میشل عون در جلسه شورای عالی دفاع لبنان: آزادی بیان آری، آشوب خیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لبنان در روزهای اخیر شاهد برخی اعتراضات در واکنش به کمبود سوخت بود. صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها تشکیل شد و معترضان برخی مسیرها را بستند.

میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز (سه شنبه) در جلسه شورای عالی دفاع لبنان در همین رابطه گفت، آنچه در روزهای گذشته در برابر پمپ بنزین ها رخ داد قابل قبول نیست. دیگر این اتفاقات نباید رخ دهد بویژه آنکه جدول قیمت تازه سوخت اعلام شده و انتظار می رود که از بحران بکاهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان ان ان ای، وی ادامه داد، حق آزادی بیان برای همه محفوظ است اما این موضوع نباید به آشوب تبدیل شود.

وی در ادامه از نیروهای امنیتی خواست با در برخورد با آشوبگران تساهل نداشته باشند و مراقب سلامت شهروندان و ثبات عمومی باشند.

حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم گفت، میان اعتراض و تعرض به مردم و اموال مردم تفاونت وجود دارد. آشوب، آسیب زدن به خودروها و تعرض به نیروهای امنیتی نشان دهنده اعتراض نیست.

دولت پیشبرد امور در لبنان پیش تر، داشتن هرگونه نقش و مسئولیتی در شرایط نابسامان اقتصادی و اجتماعی در این کشور را رد کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1245

به "میشل عون در جلسه شورای عالی دفاع لبنان: آزادی بیان آری، آشوب خیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل عون در جلسه شورای عالی دفاع لبنان: آزادی بیان آری، آشوب خیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید