نشست آموزشی آشنایی با ضوابط و قواعد مبدأ موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا برگزار گشت

به گزارش تور کانادا، برگزاری دوره های آموزشی برای واحدهای صادرکننده گواهی مبدأ، یکی از مهم ترین برنامه های معاونت کسب وکار اتاق ایران است و به همین دلیل،این دوره آموزشی پیرو تصمیمات چهارمین جلسه­ کارگروه ملی امور گمرکی در اجرای قانون موافقت نامه­ موقت تشکیل منطقه­ آزاد تجاری فی مابین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه­ اقتصادی اوراسیا در محل دفتر همکاری­ های بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران، به صورت ویدئو کنفرانس و با مشارکت تمامی اتاق های بازرگانی شهرستان­ ها برگزار گشت.

نشست آموزشی آشنایی با ضوابط و قواعد مبدأ موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا برگزار گشت

در این نشست تخصصی آموزشی، علی زاهد طلبان، استاد مدعو از طرف مؤسسه­ مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط و قواعد مبدأ موافقت­نامه­ موصوف را از طریق ارائه­ آموزشی مورد تجزیه وتحلیل قرارداد.

او با تشریح فرایندهای حاکم بر اقتصاد و تجارت جهانی، فرایند رشد موافقت نامه های تجاری در پنجاه سال اخیر را یادآور شد و سپس به نقش روزافزون تجارت درون منطقه ای پرداخت. توضیح اهمیت قواعد مبدأ در جهان معاصر و دامنه کاربرد آن، شناخت نظام هماهنگ طبقه بندی و توصیف کالا و معرفی معیارهای عمومی برای تعیین قواعد مبدأ از دیگر سرفصل هایی بود که توسط زاده طلبان در مورد آن ها بحث و بررسی شد.

در ادامه، زاهد طلبان ضمن مروری بر ضوابط قواعد مبدأ موافقت نامه ایران و اوراسیا، بر برخی مواد مهم قواعد مبدأ موافقت نامه یادشده و نیز قواعد و معیارهای احراز مبدأ کالا تأکید کرد.

زاهد طلبان همچنین مصادیق کالاهایی را که به طور کامل تولیدشده یا به دست آمده اند و همچنین نحوه محاسبه محتوای ارزش افزوده و نیز ارزش مواد فاقد مبدأ در چارچوب این موافقت نامه را تشریح کرد.

در این دوره آموزشی همچنین دستورالعمل تکمیل فرم گواهی مبدأ و جزئیات مرتبط با نحوه تکمیل فرم، الزامات حفظ سوابق و برخی توصیه های کاربردی به­طور عمومی موردبررسی قرار گرفت و نکات لازم به شرکت کنندگان در دوره یادآوری و سپس نشست مجازی پرسش و پاسخ برگزار گشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 827

به "نشست آموزشی آشنایی با ضوابط و قواعد مبدأ موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آموزشی آشنایی با ضوابط و قواعد مبدأ موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید