همکاری گروه مپنا و کرمان موتور در فراوری اولین خودرو برقی

به گزارش تور کانادا، شرکت مکو به عنوان نماینده گروه مپنا به مشارکت و همکاری با کرمان موتور در زمینه فراوری اولین خودرو برقی جدید در 12 تا 18 ماه آینده اقدام خواهد نمود.

همکاری گروه مپنا و کرمان موتور در فراوری اولین خودرو برقی

خبرنگاران - مهدی درفشی: قرارداد همکاری بین کرمان موتور و مکو در جهت فراوری پیشرانه خودرو برقی به امضا رسیده است.

بر اساس این قرارداد، شرکت مکو به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه، اقدام به مشارکت و همکاری با کرمان موتور در مورد فراوری اولین خودرو برقی جدید در 12 تا 18 ماه آینده خواهد نمود.

بر اساس این قرارداد، مکو به عنوان نماینده گروه مپنا، 37 هزار پک باتری و تجهیزات پیشرانه از جمله موتور، گیربکس، سیستم شارژ و … را در مدت پنج سال برای فراوری خودرو برقی به کرمان موتور ارائه خواهد نمود.

شتاب صفر تا 100 زیر 10 ثانیه

براساس اعلام سازنده، این خودرو دارای پیمایشی بیش از 250 کیلومتر خواهد بود.

همچنین حداکثر سرعت این خودرو 160 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کمتر از 10 ثانیه خواهد بود.

این خودرو به سیستم بازیابی انرژی نیز مجهز خواهد شد.

در این مراسم، محمدحسین رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، گفت: علاوه بر امضای قرارداد، امروز اولین فاز پروژه یعنی تحویل تارگت بوک این دو قرارداد نیز مبادله می گردد.

رفان گفت: در این کتابچه، بنچ مارک مختلف، طراحی های اولیه، هدف گذاری فنی و اقتصادی، چارچوب های توسعه محصول، مشخصات اولیه قطعات، آنالیز و اعلام تغییرات پلت فرم خودرو هدف منعکس شده است.

عرضه اولین خودرو تا 18 ماه آینده

رفان، با یادآوری تفاهم نامه های گروه مپنا با چند خودروساز کشورمان برای برقی سازی خودروها، گفت: این اولین قرارداد اجرایی حوزه خودرو برقی در ایران است که بین مپنا و کرمان موتور امضا می گردد و امیدواریم فراوری خودرو برقی با کیفیت، به صورت فشرده برنامه ریزی و اجرا گردد.

سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور نیز در این مراسم گفت: پس از هفت ماه مذاکرات فشرده، به دو قرارداد همکاری با گروه مپنا دست یافتیم و امیدواریم بین 12 ماه تا 18 ماه آینده، اولین خودرو برقی مشترک فراوری و عرضه گردد.

فاصله 25 ساله ایران با کشورهای توسعه یافته در زمینه خودروهای احتراقی

فیروزی اضافه کرد: با وجود فاصله حدود 25 تا 30 ساله کشورمان با کشورهای توسعه یافته در زمینه خودروهای احتراقی، اما در زمینه خودروهای برقی، فاصله ما با دیگر سازندگان حداکثر حدود دو تا سه سال است و با کار و کوشش می توانیم به کیفیت جهانی برسیم.

وی با تقدیر از کیفیت دانش فنی موجود در گروه مپنا، قرارداد مشترک کرمان موتور و مپنا را اتفاق مثبتی دانست که می تواند برای کشور و صنعت مبارک باشد.

در ادامه، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا گفت: امیدوارم در آتیه نزدیک شاهد ارائه خودروهای برقی با کیفیت برای عرضه عمومی باشیم.

صندلی شارژ خودرو برقی

ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی

علی آبادی توضیح داد: گروه مپنا از مدت ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی را دنبال نموده و در زمینه ایجاد پلت فرم خودرو برقی نیز اقدامات مناسبی در گروه مپنا انجام شده است.

کاهش میزان آلایندگی زیست محیطی با فراوری خودرو برقی

علی آبادی ایجاد زیرساخت خودرو برقی را دارای اهمیت دانست و گفت: ضروری است زیرساخت ها همزمان به صورت سخت افزاری و نرم افزاری فراهم گردد، بنابراین علاوه بر برقی سازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاه های متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است.

وی توضیح داد: بر اساس مستندات، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال 2030 میلادی عمده خودروها برقی خواهند بود و ما نیز ضروری است در این زمینه گام های مفید و جدی برداریم.

باتری خودرو برقی

ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی

علی آبادی با اشاره به ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی و نیز فعالیت های مپنا در زمینه دیگر ماژول ها اعلام کرد: با وجود شناخت خوبمان از خودروهای احتراقی، فاصله کشورمان با صنایع خودروسازی پیشرفته جهان در زمینه این گونه خودروها مقداری زیاد است، اما فاصله ما با خودروسازهای برقی برتر جهان چندان زیاد نیست و وقت مناسبی است که با کوشش و برنامه ریزی دقیق، تحول مثبتی در زمینه برقی سازی ایجاد کنیم و می توانیم در رده های اول جهانی در این عرصه قرار بگیریم.

مدیرعامل گروه مپنا، اضافه کرد: کشورهای توسعه یافته، با در نظرگرفتن حفظ محیط زیست و اقتصاد به سرعت به سمت برقی سازی پیش می فرایند و ما نیز در حال آماده سازی خود برای فراهم نمودن زیرساخت ها هستیم تا خودروسازها، برقی سازی خودروهای فراوریی را هدف گذاری و اجرا نمایند.

وی ورود مپنا به برقی سازی را یک اقدام صحیح زیست محیطی و اساسی دانست و گفت: قطعا مپنا در این زمینه به صورت قدرتمند، کاربردی و با تمام ظرفیت ورود خواهد نمود.

می گردد

منبع: بیت ران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1010

به "همکاری گروه مپنا و کرمان موتور در فراوری اولین خودرو برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری گروه مپنا و کرمان موتور در فراوری اولین خودرو برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید