گلایه نخست وزیر بنگلادش از شکست جهانی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی

به گزارش تور کانادا، شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش از شکست رهبران جهانی در محافظت مؤثر از جهان در برابر تأثیرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی ابراز تاسف کرد.

گلایه نخست وزیر بنگلادش از شکست جهانی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی

به گزارش خبرنگاران، حسینه روز گذشته (دوشنبه) خطاب به بیست و ششمین جلسه کنفرانس احزاب COP26 (کوپ 26) حاکم بر کنوانسیون چارچوب سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی که در شهر گلاسگو اسکاتلند در حال برگزاری است، گفت: کشورهای پیشرفته باید تعهد خود را مبنی بر تامین مالی سالانه 100 میلیارد دلاری در حوزه تغییرات اقلیمی با تخصیص نیمی از آن برای سازگاری و نیمی دیگر برای کاهش اثرات مخرب این تغییرات، انجام دهند.

حسینه که ریاست مجمع 48 نفره گردهمایی آسیب پذیران اقلیمی (CVF) را نیز بر عهده دارد، با تاکید بر فقدان منابع مالی کافی و اراده سیاسی قوی به عنوان موانع اصلی، اضافه نمود که اقدامات جهانی برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی نقش موثری ایفا نکرده است.

اجلاس سران بیست و ششمین جلسه این کنفرانس تحت عنوان اقدام و همبستگی - دهه بحرانی، از طریق بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا تشکیل شد.

حسینه همچنین از رهبران کشورهای پیشرفته خواست تا با انتقال فناوری های سبز و پاک با هزینه ای مقرون به صرفه، از کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات آب و هوایی حمایت کنند.

وی با تاکید بر کاشت گیاهان در جهت سازگاری با تغییرات اقلیمی، اضافه نمود که بنگلادش در سال جاری میلادی (2021) 30 میلیون نهال خواهد کاشت.

اجلاس COP26 تا 12 نوامبر با حضور جمعی از متخصصان و برگزاری نشست ها و رویدادهای جانبی متعدد ادامه خواهد داشت که همگی در پی یافتن راهکارهایی برای کاهش گرمایش جهانی تا سطح 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین های صنعتی هستند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بیش از 25 هزار کننده نزدیک به 200 کشور جهان در کنفرانس گلاسگو حضور دارند که در دو روز اول این کنفرانس جلساتی با حضور حدود 120 رهبر جهان برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1396

به "گلایه نخست وزیر بنگلادش از شکست جهانی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه نخست وزیر بنگلادش از شکست جهانی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید