ایران وارد طرح یک کمربند-یک جاده چین شد، تحویل مشروط واحدهای طرح ملی مسکن

به گزارش تور کانادا، وزیر راه با اشاره به آشفتگی های عمیق در پایانه های مرزی و جذب سرمایه گذاران خارجی در بنادرگفت:طرح ملی مسکن تحویل می گردد اگر مردم آورده خود را به موقع واریز نمایند.

ایران وارد طرح یک کمربند-یک جاده چین شد، تحویل مشروط واحدهای طرح ملی مسکن

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی با بیان این که بسیاری از کشورها مزیت مالی در بخش ترانزیت ندارند و باید با ریسک بالاتر مسیرهای موازی ایجاد نمایند تا ترانزیت با کیفیتی داشته باشند، اظهار کرد: ترانزیت یک رقابت و فراتر از رقابت است و به نوعی جنگ بین کشورها محسوب می گردد، بنابراین با تسهیل گری و کاهش مقررات و تعاملات اثرگذار می توان باعث توسعه آن شد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و عظیم شدن منطقه باید سهم خودمان را در ترانزیت افزایش دهیم. در سال های اخیر معادلات بیرونی در این بخش تاثیر داشته به طوری که بسیاری از کشورها اجازه ندارند با ما معامله نمایند . فشارها به گونه ای شده است که یک مقام عظیم خارجی با ناوگان هوایی از آسمان ایران عبور نموده اما به هیچ عنوان اجازه سوخت گیری نمی دهند که این امر نشان دهنده اوج مزاحمت و تهاجم به منافع ملی یک کشور است.

اسلامی با اشاره به اینکه قبل از تحریم و ایجاد این مزاحمت ها، حدود 1200 ناوگان هوایی از آسمان ایران عبور می کرد اما هم اکنون به 400 ناوگان رسیده است، توضیح داد: در این زمینه متغیرهای بیرونی در ترانزیت بالفعل و بالقوه شده بسیار موثر هستند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با اجرای معاهده دو جانبه و چند جانبه ترانزیت ریلی را 31 درصد افزایش دادیم. با امضای رویه و تعرفه ها بین چند کشور شاهد ایجاد یک رویه ثابت هستیم که در این زمینه سهم ترانزیت در این بخش افزایش پیدا کرد.

اسلامی توضیح داد: دیپلماسی و رایزنی در فرایند امور موثر است به طوری که واگن های ریلی پیش از این 2 ماه در مرز می ماندند، اما با تسهیل گری و روان سازی به حداکثر یک هفته رسیده است.

وی با بیان اینکه باید در بحث ترانزیت برخورد تعامل آفرین و فعال داشته باشیم اضافه نمود: باید در بحث ترانزیت با همسایگان خود ارتباط برقرار کنیم و ما سعی نموده ایم در این دوره دو ساله فعال ترین دیپلماسی حمل ونقل تجربه کنیم.

وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد: ایران در این مدت با 12 کشور از جمله ارمنستان، اوکراین ،هندوستان، روسیه، ازبکستان و ... برای اولین بار موافقت نامه امضا نموده و تمام کوشش ما آن بوده به صورت کاملا واقعی این بحث ها را عملیاتی کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در کریدور شمال و جنوب حجم جابجایی بار به هندوستان و روسیه به 90 میلیون تن رسیده و میزان جابجایی بار سایر کشورها به وسیله دریا و ریل افزایش پیدا نموده است، گفت: هم اکنون سهم ما از میزان جابجایی بار هندوستان با روسیه 10 تا 15 درصد است. سعی داریم با کشورهای مقابل از جمله افغانستان که تفاهمنامه های سه و 4 جانبه امضا نموده ایم، جذابیت های لازم را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار یکی از مهم ترین بنادر کشور به شمار می رود که یک میانبر اساسی مالی و کوتاه در بین کشورهای همسایه است اضافه نمود: هم اکنون میزان جابجایی و تخلیه بار را در بندر چابهار به 8.5 میلیون تن رسانده ایم این در حالی است که در سال 96 میزان جابجایی کالا در این بندر 960 هزار تن بود و در سال 98 این حجم از کالا را به 2میلیون و 400 هزار تن رساندیم.

اسلامی توضیح داد: خط کشتیرانی در دریای خزر برقرار کردیم و خط منظمی در این حوزه فراهم شد و با برقراری خطوط منظم در این بخش فرصت های مالی بسیار زیادی را ایجاد کردیم.

پیشرفت 60 درصدی پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اپراتوری بین المللی را در بنادر جنوبی و شمالی به کار گرفته ایم، گفت: این کار باعث افزایش تخلیه و بارگیری و توسعه بنادر از جمله بندر چابهار شده است. در سال های گذشته حجم جابجایی کالا در بندر چابهار صفر بود اما امروز در حال توسعه فاز دوم این بندر هستیم و حجم جابجایی کالا به 3 میلیون تن رسیده است.

اسلامی یادآور شد: در حال تکمیل خط راه آهن چابهار به زاهدان هستیم و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی این خط را تا خاتمه سال تکمیل خواهیم کرد .راه آهن چابهار زاهدان به عنوان یکی از عظیمترین پروژه های ریلی به طول 720 کیلومتر با خطوط فرعی است که در حال حاضر به صورت 2 شیفته و 4 شیفته در حال کار هستند و تا خاتمه دولت بخش اول و تا شهریورماه تا نیک شهر به بهره برداری می رسد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به 60 درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: چین مبتکر طرح یک کمربند-یک جاده است و با استفاده از فناوری اطلاعات در این کشور 63 هزار میلیارد ریال نقشه های اولیه در این طرح بوده که پیش از این در این پروژه هیچ اثری از ایران نبود اما با رایزنی های انجام شده و اصلاح آن توانستیم ایران را در این طرح وارد کنیم.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: در بسیاری از خاتمهه های مرزی به دلیل آشفتگی عمیقی که وجود داشت همیشه کامیون های ترانزیتی روزها و هفته ها معطل بودند. پیش از اتمام سال 99 توانستیم مصوبه و ابلاغیه را از هیئت دولت دریافت کنیم که خاتمهه ها را هم همانند ترمینال و فرودگاه ها، تحت پوشش وزارت راه وشهرسازی قرار دهیم.

جذب سرمایه گذاری خارجی در بنادر جنوبی و شمالی کشور

اسلامی بیان نمود: توسعه دیپلماسی حمل و نقل ضروری و ضروری است و کمیسیون و کشورهای کلیدی نقش موثری در این امر دارند. پیشنهاد داده ایم که کشورهای خارجی در بنادر شمالی و جنوبی سرمایه گذاری نمایند و در آستانه کار عملیاتی آنها هستیم .

وزیر راه وشهرسازی بیان نمود: موانع برای واردات کامیون های وارداتی را رفع نموده ایم و هم اکنون در مرحله شماره گذاری و پلاک گذاری هستند.

پفراینده مسکن مهر تا خاتمه دولت بسته خواهد شد

وزیر راه وشهرسازی در ادامه به مسکن مهر اشاره نمود و گفت: در دولت نهم و دهم طرح جامع مسکن وزارت راه شهرسازی تعریف شد و در قالب این طرح 2میلیون و 200 هزار واحد تعریف شد در دولت های قبلی 760 هزار واحد تحویل داده شد هم اکنون کم تر از 30 هزار واحد باقی مانده و پفراینده مسکن مهر تا خاتمه دولت بسته خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: در طرح ملی مسکن 530 هزار واحد در سراسر کشور در حال ساخت است و بخش هایی از آن زود هنگام به متقاضیان تحویل داده خواهد شد اما به این شرط است که متقاضیان آورده خود را به موقع واریز نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1174

به "ایران وارد طرح یک کمربند-یک جاده چین شد، تحویل مشروط واحدهای طرح ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران وارد طرح یک کمربند-یک جاده چین شد، تحویل مشروط واحدهای طرح ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید