تأکید وزرای خارجه هند و سوریه بر گسترش روابط دو جانبه خبرنگاران

به گزارش تور کانادا، وزیر خارجه هند در گفت وگوی تلفنی با همتای سوری بر گسترش روابط دو جانبه تأکید کرد و گفت که سوریه در معرض هجمه تروریستی قرار گرفته است.

تأکید وزرای خارجه هند و سوریه بر گسترش روابط دو جانبه خبرنگاران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند در تماس تلفنی با فیصل مقداد همتای سوری خود، بر لزوم افزایش همکاری های دوجانبه تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این گفت وگوی تلفنی دو طرف در خصوص اوضاع منطقه و جهان، به ویژه روابط دو جانبه و راه های گسترش آن در راستای منافع مشترک صحبت کردند و وزیر خارجه هند، سلام ناریندا مودی نخست وزیر هند به بشار اسد و آرزوی سلامتی او و همسرش اسماءالاسد را به فیصل مقداد ابلاغ کرد.

جایشانکار در ادامه گفت که ملت و دولت هند با جمهوری عربی سوریه در خصوص مقابله با تهدیدات موجود از جمله جنگ تروریستی و اثرات منفی شیوع ویروس کرونا و همچنین بحران اقتصادی موجود ابراز همبستگی دارند و دمشق و دهلی نو باید همکاری ها میان خود را افزایش دهند.

وزیر خارجه هند با بیان اینکه کشورش اخیرا عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل شده، گفت که موضع هند در قبال سوریه از روابط تاریخی مستقل دو کشور و بر اساس صداقت و احترام متقابل سرچشمه می گیرد.

فیصل مقداد نیز از ابراز همبستگی همتای هندی خود و موضع حامیانه این کشور در قبال سوریه و مبارزه با تروریسم و همچنین کمک های هند در خصوص مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد.

هند در 24 بهمن ماه یک محموله هزار تنی برنج برای کمک به شرایط غذایی سوریه، به این کشور ارسال کرد. وزارت خارجه این کشور همان زمان در بیانیه ای گفته بود که هند همواره در کنار مردم سوریه ایستاده و روابط دهلی نو با دمشق حتی در زمان درگیری ها نیز متوقف نشده و طرح ها و پروژه های بازسازی متعلق به شرکت های هندی جریان داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1049

به "تأکید وزرای خارجه هند و سوریه بر گسترش روابط دو جانبه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزرای خارجه هند و سوریه بر گسترش روابط دو جانبه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید