ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس

به گزارش تور کانادا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سران اعضای شانگهای در دوشنبه، با ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس ملاقات و تبادل نظر نمود.

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اعلام علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط همه جانبه با بلاروس، برگزاری کمیسیون مشترک دوکشور را در کوتاهترین زمان پیش رو خواهان شد.

امیر عبداللهیان بعلاوه با اشاره به بعضی مسائل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در بلاروس، خواهان برطرف فوری این موضوعات شده و پیگیری این مسائل مورد تاکید طرفین نهاده شد.

وزیر امور خارجه کشورمان، سیاست تحریم و تهدید را جزو سیاستهای شکست خورده ولی دائمی امریکا خوانده و تاکید کرد سیاست تحریم امریکا، ادامه سیاست یکجانبه گرایی این کشور بوده که از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود و غیرقابل پذیرش می باشد.

ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی خود، آمادگی کشورش جهت برگزاری کمیسیون مشترک را اعلام و بر علاقه مندی مینسک جهت توسعه روابط با تهران تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست یکجانبه گری و تحریم های امریکا، شیوه یکجانبه گرایی را محکوم به شکست دانست.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1310

به "ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید